Bosch Condens 7000i W Yoğuşmalı Kombi
Wi-Fi Özellikli Bosch V-Dizayn Klimalar
Bosch CCS 1000 D Dijital Toplantı...
Bosch’tan Daha Hassas Sonuç...
Bosch Professional Kırıcı: GSH 501
Bosch GWS 750 Professional...
Bosch’tan Yeni Bir Kombi: Class 2000W
Bosch Yangın Panelleri ile...
Bosch Elektrikli Ev Aletleri'nden...
Bosch Rexroth’tan Endüstri...
Bosch'tan 70 Milyar Euroluk Satış
Bosch’tan Yeni ‘GIS 1000C’...
Bosch’tan Yeni Akülü Darbeli...
Bosch’un Çamaşır Kazanına Türk Kalıbı
Genç mühendisleri işe alıp yetiştiren Sema Kalıp, sektördeki Çin malı rüzgarını tersine çevirdi. Bosch’la yeni bir projeye imza atan patron Semih Güçbilmez, "şirketin Çin’deki fabrikasına makine kazanları gönderiyor" dedi.
Dünya Gazetesi'nden Yasemin Salih'in haberine göre, Çerkezköy’deki 20 bin metrerakelik alana kurulu Sema Kalıp fabrikasından Çin’e geçtiğimiz hafta çamaşır makinesi kazanlarının kalıpları gönderildi.
20 yıl önce şirketi kuran Sema Kalıp’ın patronu makine mühendisi Semih Güçbilmeze göre Türkiye’den Çin’e kalıp gönderen ilk şirket olmanın arkasında genç mühendislere yapılan yatırım var. Şirketi heyecanlandıran Çin ihracatının öyküsü iki yıl öncesine dayanıyor. BSH gibi müşterilerin kendilerine geldiklerini ve bir süredir birlikte çalıştıklarını anlatan Güçbilmez, “Çin’le çalışmak zor. Kalite ve termin konusunda aynı dili konuşamamak sıkıntı yaratıyor. Bu nedenle BSH, çamaşır makinelerindeki yıkama kazanlarının kalıplarını üretmemiz için bize geldi. Bir kalıpta 4 bin parça var. Kolay değil. Normalde İtalya ve Almanya’dan başka bir yerden kalıp almıyorlar. Proje üzerinde çalıştık, başarılı olduk. BSH’ın Çin’deki fabrikasına 630 bin euroluk ilk yüklemeyi yaptık. Sırada Hindistan var” dedi. Yıllık ithalat 100 milyon euro Mucit bir tarafı olduğunu belirten Güçbilmez, sektördeki ithal hakimiyetin nedenini, “Sektörde 6 bin kalıp firması var ama teknolojik ürünler yapanlar az. Bu nedenle müşterileri Çin’e kaptırıyoruz. Bizim kalitemiz ve teslimatımız da hem iç hem de dış pazar açısından avantajlı ancak kapasite sıkıntısı var” diye açıkladı. Sektörün yılda 100 milyon euronun üzerinde kalıp ithalatı yaptığını vurgulayan Güçbilmez, “Yeni mezun bir mühendisi alıp 5 yıl yatırım yapıyoruz. Bana bir mühendis mi yoksa 500 bin liralık bir tezgah mı deseler, elbette mühendisi seçerim” diye konuştu. Şirket bu yaklaşımla iki ayrı Ar-Ge merkezi kurmak üzere başvuruda bulunmuş. İkitelli ve Çerkezköy’de kurulacak merkezlerde cironun yüzde 3’ünden ayrılan bütçeyle yeni ürün geliştirmeyi hedefliyor. Ahşap görünümlü plastik karo yaptı Şirketin yeni geliştirdiği ve Avrupa’da patent başvurusu yaptığı bir başka ürün de ahşap kompozit karışımı karolar. Uzun ömürlü bir ürün geliştirdiklerini anlatan Semih Güçbilmez, 4 yılda 8 milyon liralık yatırım yaptıklarının altını çizdi. İş Bankası’nın Tuzla’daki genel müdürlük binasına uygulanan karolar için ihracat görüşmelerinin de başladığını bildiren Güçbilmez, “İçinde talaş ve plastik karışımı bir formül var. Mobilya da dahil her sektörde kullanılabilir bir ürün” sözleriyle anlattı ürünü. |