b>BSH Ev Aletleri Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg Türk ankastre pazarını değerlendirdi. Grünberg, "Türkiye, birçok alanda gelişim açısından Avrupa’dan çok daha hızlı. Son iki yıllık dönemde Türkiye pazarının %5,6 seviyesindeki ankastre pazar payının önümüzdeki 3-4 yıllık süreçte yaklaşık beş kat artacağını ve hızla %20-%25’ler seviyesine geleceğini öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.
"Türkiye’de gelişim Avrupa’dan hızlı, ankastre pazar payı beş kat artar"
Ankastre pazarını dünya ve Türkiye perspektifinden değerlendiren BSH Ev Aletleri Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg: “Avrupa’da ankastre pazarının yaklaşık 20 milyon adetler seviyesine geldiğini söyleyebiliriz. Bu da, toplam Avrupa beyaz eşya pazarının %50-55’lik bölümünü ankastre ürünlerin oluşturduğunu ifade ediyor. Ülke bazında değerlendirirsek bu oranlar, Almanya’da %50, Fransa’da %65, İspanya’da %35 ve İtalya’da %90’lardadır. Türkiye, birçok alanda gelişim açısından Avrupa’dan çok daha hızlı. Avrupa’da bu %50’lik oranın yakalanması 15 - 20 yıllık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Yeniliklere hızla uyum sağlayan ülkemizde bunun 10 yıllık bir süreçte gerçekleşeceğine inanıyoruz. Son iki yıllık dönemde Türkiye pazarının %5,6 seviyesindeki ankastre pazar payının önümüzdeki 3-4 yıllık süreçte yaklaşık beş kat artacağını ve hızla %20-%25’ler seviyesine geleceğini öngörüyoruz” dedi.
"Türkiye’de ankastre pazar payının 10 yılda %30’a ulaşacağını tahmin ediyoruz"
2006 yılında ankastre satışlarının %54’ünün beyaz eşya yetkili satıcıları tarafından gerçekleştirildiğini ve Bosch’un ankastre ürünlerini, bu %54’ün içinde 7 bölgeye yayılmış toplam 1300 adet Bosch yetkili bayileri aracılığıyla tüketicilerine ulaştırdığını belirten Bosch Ev Aletleri Satış Direktörü İhsan Kara ise şunları söyledi: “Türkiye’de ankastre ürün satış adedi 2006 yılında 162.000 iken, İspanya’da 1.449.000, İtalya’da da 2.100.000 adetlere ulaşmış durumdaydı.
Avrupa pazarındaki bu rakamların bize şu anda çok uzak geldiği düşünülse de son üç senelik olumlu tablonun önümüzdeki yıllarda da devam edeceği öngörüsünden Türkiye’deki ankastre pazar payının gelecek 10 yılda toplam beyaz eşya içindeki yerinin adetsel olarak %30’lara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Avrupa pazarında ankastre konusunun uzmanı Bosch olarak amacımız, bu tecrübemizi Türkiye pazarında daha etkin bir şekilde kullanmaktır. Bu amaçtan hareketle, önümüzdeki dönemde hedefimiz markamızın ankastre pazarındaki payını %30 – %40’lara yükseltmek ve liderliğe oturmaktır.”
"Bosch ankastre serisiyle Türk kadınına özen göstermeye devam ediyoruz"
2007 yılında ürün lansmanlarını ‘kadına gösterilen özen’den yola çıkan iletişim platformunda gerçekleştirdiklerini vurgulayan Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer: “Kolay temizlenebilen davlumbazlardan, kadınları eğilip kalkmaktan kurtaran daha yukarıya monte edilmiş bulaşık makinelerine, kendi kendini temizleyebilen fırınlardan artık ısıyı gösteren ocaklara kadar Bosch ankastre serisindeki tüm ürünler tamamıyla insanların günlük hayatını kolaylaştırmak adına tasarlandı. 2007 yılı iletişim platformumuz dahilinde yeni ankastre serimiz için eksiksizsiniz kampanyasıyla tüketicilerimize sesleniyoruz. Tek kelimeyle eksiksiz Bosch mutfağındaki tek eksiğin buna layık olan tüketicilerimiz olduğu mesajını vermeyi amaçlıyoruz. Bosch ankastre serisiyle Türk kadınına özen göstermeye devam ediyoruz.”
"eksiksizsiniz"
2007 yılında ankastre ürün gamında atağa kalkan ve ankastre ürünlerle ilgili yapılan en büyük medya harcamasını yaparak, rakiplerini geride bırakan Bosch, yepyeni ankastre serisini tüketicilere “eksiksizsiniz” mesajıyla ulaştırıyor. Bosch’un yeni ankastre serisinde, eğimli çelik davlumbazdan, kendi kendini temizleyen fırına, ısıtma çekmecesinden ısı geçirmeyen fırın kapağına, indüksiyonlu ocaktan A+ enerji sınıfı soğutuculara kadar her türlü talebe cevap verebilecek 100 farklı ankastre ürünü bulunuyor. Bosch’un tüm ürünlerindeki tasarım ve teknolojik özelliklerdeki amacı, tüketicilerinin hayatına küçük dokunuşlarla büyük kolaylıklar sağlayabilmek.
|