b>Yılan hikayesine dönen Bolu Tüneli'nde sona doğru yaklaşıldı. Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen, Bolu Tüneli'nin yenilenmiş bitim tarihinin 15 Aralık 2006 olduğunu açıkladı. Ergezen, Ankara Milletvekili Eşref Erdem'in yazılı soru önergesine verdiği yanıtta, tünelin 19 Ocak 1990'da, 137 milyon 460 bin dolar bedelle ihale edildiği, işin ilk bitim tarihinin ise 19 Şubat 1994 olduğunu ifade etti.
İnşa edilmekte olan tünelin Ankara tarafının iç kaplamasının yapılmamış kesiminde, 12 Kasım 1999'da meydana gelen depremde göçük meydana geldiğini, bu göçüğün artçı depremlerle 400 metrelik alana yayıldığını belirten Ergezen, şunları kaydetti: "İş sigortalı olduğundan, 56 milyon 817 bin 417 dolar tutarındaki hasar, ilgili sigorta şirketi tarafından tazmin edildi. "Hasarlı kesimin onarılması için göçen kesime çimento enjekte edilerek doldurulduktan sonra, tünelin yeniden delimi yapılacağından çok büyük maliyetler getirecekti. Ayrıca, çimento enjekte edilen zemin gerekli stabilitesini sağladıktan sonra tünelin yeniden delimine başlanabilmesi için geçmesi gereken muhtemel, en erken süre 7 yıl gerektireceği için hasarlı kesimin onarılması uygun bulunmamış, tünelin göçen kısmının bypass tüneli ile geçilmesi planlandı. By-pass tüneli nedeniyle terk edilmekte olan tünel bölümü 700 metre kadar olup, bedeli sigorta şirketi tarafından ödendi.''
|