laştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'dan Ankara'ya giderken uğradığı Bolu Dağı Tüneli'nde incelemelerde bulundu. Düzce'nin Kaynaşlı İlçesi'nde Düzce Valisi Halil Nimetoğlu tarafından karşılanan Bakan Yıldırım, daha sonra çalışmaların devam ettiği viyadüklerin üzerinden ve tünel içinden makam aracıyla geçti. Astaldi S.P.A. firması tarafından yapımı devam eden tünelin Elmalık tarafında bulunan şantiyede Bolu Valisi Ali Serindağ'ın karşıladığı Bakan Yıldırım, burada tünelin kontrolörlüğünü Karayolları Genel Müdürlüğü adına yürüden Yüksel Proje Kontrol Teşkilatı Başkanı Faik Tokgözoğlu'ndan çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Toplam 2 bin 788 metre ve 2 bin 894 metre uzunluğunda 3'er şeritli 2 tüpten oluşan tünelin iç kaplamasının tamamen bitirildiğini belirten Tokgözoğlu, şöyle dedi:
"Tünellerde elektromekanik işlerin yapımı sürüyor. Asfaltlama çalışmalarına başlandı ve devam ediyor. 5 santimetrelik son kat asfalt tabakasına henüz başlanmadı. Viyadük 1-2-3'ün Ankara, hem de İstanbul şeridi tamamen bitmiş durumda. Viyadük 4'ün ise Ankara şeridi biterken, İstanbul şeridinde çalışmalar sürüyor. Dolguyla geçilecek olan kesimler tamamen bitirilmiş olup, son kat asfalt seviyesine geldi. Tünel, viyadük ve dolguyla geçilecek kesimlerin son kat asfaltı süreklilik arzetmesi açısından birlikte yapılacak."
Hükümet olarak geçmişten bugüne gelen gecikmiş projelere büyük önem verdiklerini anlatan Bakan Yıldırım ise, "Altyapıya çok önem veriyoruz. Bunun en önemli göstergesi bölünmüş yollar. Cumhuriyet hükümeti döneminde toplam 3 bin 500 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, bizim hükümetimiz döneminde 7 bin kilometresi bitme aşamasına gelen bölünmüş yol yapılmıştır. Hedefimiz 15 bin kilometredir" diye konuştu.
Tünelde gelinen son durumu değerlendiren Bakan Yıldırım şöyle dedi:
"Şu anda Viyadük 4'de çalışma var. Diğerleri tamamlanmış. Bir de yolda hafif bir toprak işi var. Onun dışında temel seviyesinde her şey bitmiş durumda. Programda sapma yok. Ancak, asfaltlama işi için hava şartları önemli. Kar yağarken yapılan asfalt fayda yerine zarar getirir. O bakımdan ihtiyatlı bir tarih öneriyor arkadaşlar. Yoksa her halukarda daha önce planlanan 15 Aralık 2006 tarihinde bitmesi gerekiyor. Ama hava şartlarından dolayı her zaman ihtiyat payı bırakmakta yarar var. Böyle bile olsa arkadaşlar yolu kısıtlı olarak trafiğe açmayı hedefliyorlar."
Tünelde ödenek sıkıntısının bulunmadığını söyleyen Bakan Yıldırım, "Ödenek sıkıntısı olmaz. Bu yıl 250 trilyon civarında hakediş yapıldı. Bunlar ödendi. Bundan sonra yapılacak çalışmalar için de yapılacak harcamalar ödenir" diye açıklamada bulundu.
Tünelin açılmasıyla, Bolu Dağı Geçişi'nde yol kenarındaki esnafın mağdur olmayacağına değinen Bakan Yıldırım, şöyle devam etti:
"Tünelin açılmasıyla birlikte eski yol kapanmayacak. O yol da çalışmaya devam edecek. Ben şahsen o yolda trafik düşüşünün çok ciddi anlamda olmayacağını düşünüyorum. Buna rağmen bu yol yani tünel güzergahında da insanların ihtiyacını karşılayacak bazı düzenlemeler yapılması gerekiyor. Bunun için Karayolları Genel Müdürlüğümüzün bir hazırlığı var. Esnaf için burada bir yer ayrılacak."
Köydes Projesi hakkında da bilgi veren Bakan Yıldırım, "Köydes Projesi kapsamında köy yollarının standardı tamamen iyileşecektir. Bu yıl sonundaki hedefimiz stabilize seviyesinde yapılmamış köy yolunun kalmaması. Bu hedefe yakın olduğumuzu söyleyebiliriz" dedi.
|