Bolu Dağı Tüneli'nde Heyelan...
Bolu Dağı Geçişinin İstanbul...
Bolu Dağı Tüneli İstanbul...
Yamaçtan Kopan Kaya ve Toprak...
Ardahan'da Güvenli Ulaşım...
Bolu Dağı Tüneli'nin İstanbul...
Anadolu Otoyolu'nun Bolu Dağı...
Yenilenen Bolu Dağı Tüneli...
Bolu Dağı Tüneli Heyelan Riskine...
Bolu Dağı Tüneli Heyelanlara Karşı Uzatılacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli'nin heyelanlara karşı güçlendirilmesine yönelik 2. etap çalışmalarına temmuz ayında başlayacaklarını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklamasında, Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli'nin İstanbul-Ankara istikametinde 2 Nisan 2022'de meydana gelen heyelanın ardından, yaşanabilecek benzer durumların önlenmesi amacıyla tünel giriş yapısının betonarme temel üzerine çelik konstrüksiyon imalatı ile uzatılmasının projelendirildiğini ifade etti. Bolu Dağı Tüneli'nin her iki tüpünde portal uzatma çalışması yapılması planlandığını belirten Uraloğlu, "Projede bir tüpün 90 metre diğer tüpün ise 67 metre uzatılması ile viyadüklerde 9 adet çelik genleşme derzi değişimi yer almaktadır." bilgisini paylaştı. "Çalışmaları 50 günde tamamlamayı planlıyoruz" "Bolu Dağı Tüneli'nin heyelanlara karşı güçlendirilmesine yönelik 2. etap çalışmalarına temmuzda başlayacağız. Çalışmalar kapsamında Bolu Dağı Geçişi'nin Kaynaşlı-Abant kavşakları arasında kalan ve Bolu Dağı Tüneli'ni de kapsayan 23 kilometrelik kesiminin İstanbul istikameti temmuzda trafiğe kapatılacak. Söz konusu istikamette trafik Abant Kavşağı'ndan D-100 Devlet Yolu'na aktarılacak. Sürücüler otoyola Kaynaşlı Kavşağı'ndan tekrar katılabilecek. Çalışmaları 50 günde tamamlamayı planlıyoruz." "Tünelin toplam uzunluğunu 3 bin 115 metreye çıkardık" Uraoğlu, 3 viyadükte depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 5 çelik genleşme derzi değişimi yapıldığını da dile getirerek, trafiğe kapatılan kesimde ağır yük şeridindeki tekerlek izi oturmalarının giderilmesi amacıyla 3,2 kilometre üstyapı onarım çalışması gerçekleştirildiğini, 3 kilometrelik kesimde de refüjdeki beton bariyerlerin yenilendiğini bildirdi. "Bu önemli güzergahı güçlendiriyor ve yeniliyoruz" Her iki tüp üzerine mühendislik dolgusu yapılarak çalışmaların tamamlanacağını ifade eden Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu: "Viyadük-1 ve Viyadük-4'te depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 4 çelik genleşme derzi değişimi yapacağız. Ayrıca, trafiğe kapatılan kesimde orta refüjdeki beton bariyerler yenilenecek. Ankara ve İstanbul arasında ulaşımı sağlayan bu önemli güzergahı Bakanlık olarak ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda güçlendiriyor ve yeniliyoruz." |