Boğaziçi'nin İmarı Görüşülüyor
Boğaziçi Köprüsü'ne 'Kedi Yolu'
Boğaziçi Köprüsü'nde Bakım...
İstanbul'un Siluetine Yeni...
Kare Kare İstanbul'un Değişen Silueti...
Süleymaniye Siluetinde de 16:9
Topbaş'tan "Silueti Bozan...
Tarihi Silüete Hançer İşte...
Boğaz'da Yer Bırakmadılar!
"Siluet"te Top Bakanlıkta!
İşte Boğaziçi Köprüsü’nün Yeni Hali!
Boğaziçi'nin Silüetini Değiştirecek İhale 5 Eylül'de
Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük onarımı ve yapısal takviyesi ihalesi 5 Eylül'de yapılacak.
Eğik olan askı halatların dikey hale getirileceği Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük onarımı ve yapısal takviyesi ihalesi 5 Eylül'de yapılacak. Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük onarımı ve yapısal takviyesi için ihaleye çıkıldı. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olacak. İhaleye teklif verecek olanlar, ihale dokümanını 1.200 lira karşılığında Karayolları Genel Müdürlüğü'nden satın alacak. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Karayolları Genel Müdürlüğü'ne elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilecek. İstekliler tekliflerini, anahtar teslimi götürü bedel üzerinden verecek. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle anahtar teslimi götürü bedel sözleşme imzalanacak. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecek. İstekliler teklif ettikleri bedelin yüzde 3'ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat verecek. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 180 gün olacak. İhalede, konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemeyecek. Amerikan Parsons firmasının, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri Bakım, Onarım ve Yapısal Takviye Projesi askı halat değişim çalışmaları kapsamında yürüttüğü tasarım, mühendislik ve müşavirlik hizmetleri 26 Nisan'da tamamlandı.
Boğaziçi Köprüsü'nün hizmete girişinin 40. yılı dolayısıyla yapılacak ağır bakım çalışmaları, ihale sonrası başlayacak. Köprüdeki büyük bakım, onarım, yapısal takviye ve askı halat değişimi çalışmaları, 2014'te tamamlanacak. Söz konusu çalışmalar kapsamında 236 halat değiştirilecek. Yenilen halatlar, daha fazla yük taşıyabilecek ve uzun servis ömrüne sahip olacak. Köprülerindeki ana halatlara ve ankraj bloklarına, Japonya'da da kullanılan son teknoloji ürünü nem alma sistemi kurulacak. Sistemle kuru hava verilecek halatların çürümesi önlenecek. Bakım ve onarım çalışmaları sırasında zorunlu haller dışında gündüz saatlerinde Boğaziçi Köprüsü trafiğe kapatılmayacak. Askı halatların değişimi sırasında trafiğin tamamı kapatılmayacak. Kabloların tabliye bağlantıları sırasında, trafiğin en aza indiği gece saatlerinde kenardaki birer şerit kapatılarak bu çalışmaların yapılacak. Asfalt Amerika'dan gelecek En son 1991 yılında değiştirilen köprü üzerindeki asfalt yenilemesi de yapılacak. Köprünün asfaltında düşük penatrasyonlu gölden çıkarılan kaya asfaltı kullanılacak. Söz konusu asfalt, Amerika'da küçük bir devlet olan Trinidad Tabogo'dan geliyor. Bütün dünyaya buradan pazarlanıyor. Petrol ürünü bir asfalt değil. Göl asfaltı yani gölde tabii olarak bulunan bir asfalt. Bu asfalt ile normal yollarda kullanılan asfalt karıştırılarak sert, yüksek mukavemetli ve 4 santimetre kalındığında mastik asfalt uygulaması yapılacak. Çelik tabiyeli köprüler üzerinde kullanılan, kendine has imalat ve serim yöntemi bulunan bu asfalt türü, yaklaşık 26 bin metrekarelik yüzeyde uygulanacak. Bu asfalt uygulanmadan önce mevcut asfalt ve izolasyon sistemi sökülecek, çelik tabiyede paslanma kontrol edilecek ve izolasyon sistemi yenilenecek. 2,5 ay sürecek çalışmanın, 2014 yılı Haziran ayında okulların kapamasını müteakip başlayıp, okullar açılmadan bitirilmesi planlanıyor. Yaklaşık 18 ay sürmesi planlanan çalışmalar, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılmasıyla başlayacak. |