b>10 milyonu aşkın nüfusu ile dünyanın sayılı metropolleri arasında yeralan İstanbul’un trafiğine kalıcı çözüm sağlamak amacı ile inşa edilmesi planlanan Marmaray ve 3. Boğaz köprüsünün projeleri birlikte yürütülecek.
Gündemdeki ulaşım projelerine ilişkin olarak gazetemize açıklamalarda bulunan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, her iki geçiş projesinin birbirlerinin alternatifi olmadığını belirterek iki önemli projenin yapımının da gündemde bulunduğunu söyledi. Kısa adı Marmaray olan ve 1.3 kilometre uzunluğundaki “tüp geçiti” de içine alan sistemin yapımında ihale aşamasına gelindiğini ifade eden Bakan Yıldırım, 2.5 milyar dolarlık yatırım maliyeti bulunan kredinin ilk 850 milyon dolarlık kısmının Japonlar tarafından finanse edileceğini belirti. Bakan bu yıl içinde yapımına başlanması planlanan sistemin 2005 yılı sonu ile 2006 yılı içinde tamamlanabileceğini belirtti.
Önce tüp geçit bitirilecek
Bu arada Karayolları Genel Müdürlüğü’nün finansman yetersizliği nedeni ile yapımını bir süre önce askıya aldığı, 3. Boğaziçi köprüsü yapımına da Ulaştırma Bakanlığı’ndan vize geldi. Bakan Yıldırım, tüp geçit projesinin tamamlanmasının ardından İstanbul’a inşa edilecek olan boğaz köprüsünün de gündeme gelebileceğini belirtti. Yıldırım, “Tüp geçit yapımından 3 ila 5 sene sonra İstanbul’a üçüncü bir boğaz köprüsü projesi uygulamaya alınabilir” dedi. Ulaştırma Bakanlığına bağlı DLH Genel Müdürlüğü’nce ihale çalışmaları sürdürülen “Marmaray” sisteminin hizmete alınmasıyla birlikte İstanbul’un kentiçi trafiği uzun süreli soluk alacak. Japon “JBIC” kredi kuruluşunun finanse edeceği sistemden saatte 70 bin yolcu taşınacak. Önümüzdeki yıllarda tüp geçit projesinden sonra yapımı gündeme gelecek İstanbul Boğazı 3.köprüsü ise çevre, bağlantı yolları ile birlikte yaklaşık 1 milyar dolara mal olacak.
|