br/>
Avrupa ile Asya’yı denizin altından birbirine bağlayacak olan Marmaray çalışmalarını sürdürmek için Üsküdar’dan denize doğru 300 metre uzanacak bir iskele inşa ediliyor. Tüp tünellere malzeme ve insan sevkıyatı, iskele üzerindeki bir bacadan yapılacak.
AVRUPA ile Asya’yı denizaltından raylı sistemle birleştirecek tüp tünellerde çalışmayı sağlamak amacıyla Üsküdar’dan karşı yöne yaklaşık 300 metre uzanacak bir iskele yapılıyor. "Tüp tünele ulaşım yolu" olarak tanımlanan iskele, 20 metre genişliğinde ve üzerinden kamyonlar da geçebilecek şekilde tasarlandı. Denize yerleştirilecek ilk tüpün üzerinde, şaft adı verilen bir baca bulunacak, tüp tünellere insan ve malzeme sevkiyatı bu noktadan sağlanacak.
Yetkililer, iskelenin deniz trafiğini etkilemeyeceğini, hukuki açıdan bir sorun yaratmaması için de gerekli izinlerin alındığını belirterek, "İskelenin boyu ve genişliği, şartlara göre uzatılır ya da kısaltılabilir. Çalışmanın seyrine göre, durum değişiklikleri söz konusu olabilir" dediler.
Bu arada, Sarayburnu ile Üsküdar arasında 1400 metrelik güzergáahta, deniz tabanına yerleştirilecek tüp tüneller için açılan çukurların yüzde 70’i tamamlandı. Deniz tabanında açılması gereken 1 milyon 100 bin metreküplük alandan, 750 bin metreküpü kazıldı. Buradan çıkan hafriyat, Marmara Denizi’ndeki Çınarcık Çukuru’na döküldü.
Deniz tabanında açılacak çukurlara yerleştirilecek olan, uzunlukları 98.5 ile 135 metre arasında değişen 11 tüpten, altısının inşası halen Tuzla’da sürdürülüyor. Beşinin yapımına ise henüz başlanmadı. Yüzer havuza alınan ilk iki tüpün betonlama çalışmaları da devam ediyor. Tünelin ilk tüpü, Aralık’ta denize indirilecek.
|