Yalıtım, inovasyona ne kadar açık? Yalıtım ürünleri ne kadar farklılaşabilir?
Firmamızda en çok önem verdiğimiz konu inovasyon ve farklılaşma. Sektörde birçok ilki biz gerçekleştirdik; ilk kez paket ürün sunan biziz. Ayrıca sadece kolon ve kirişler için özel bir malzeme çıkardık. Normalde çimento bazlı malzemelerin duvara uygulaması yapıldıktan sonra hangi firmanın ürünü olduğunu ayırt etmek çok zordur. Mavi Kale’de, yine sektörde ilk kez, sıva ve yapıştırıcının içine özel bir ajan ekledik; böylece Mavi Kale sıva ve yapıştırıcısını tanıyoruz. Bu şekilde müşterinin kandırılmasını engelliyoruz. Ayrıca pencere içleri için XPS’ten özel köşe elemanlarımız var. Köşe profillerini fileli yapıyoruz. İnovasyon bizim çok inandığımız, her sene yeni bir ürün koymayı hedeflediğimiz bir alan. Sektörde inovasyona önem veren firmalar var; ama ağırlık yapılmış olanı taklit etmeye yöneliyor. Biz genel pastayı büyütmeye çalışıyoruz.
Ustalara yönelik eğitim çalışmalarına önem verdiğinizi biliyoruz. Sonuçtan memnun musunuz?
Sektörde gördüğümüz en önemli açık ustalar ve kullanılacak ürünlere çoğu zaman onlar karar veriyor. Eğer uygulama doğru olmazsa, ürün ne kadar iyi olursa olsun sonuç kötü oluyor. Bu anlamda, Milli Eğitim Bakanlığı sertifikalı usta ve uygulama eğitimlerimiz sürüyor. “Türkiye’yi Mantoluyoruz” kampanyasının eğitim ayağına Kars’tan start verdik. Yerel yönetimlerle işbirliği yaparak yalıtımla hiç ilgisi olmayan kişilere, ‘yalıtım nedir’, ‘evde nasıl enerji tasarruf edilir’ konularını anlatan seminerler düzenliyoruz. Örneğin Kars’ta beklemediğimiz bir ilgiyle karşılaştık; özellikle kadınlar çok ilgilendi.
Son olarak 2011 beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?
2011’den çok umutluyum. Son dönemlerde alınan yapı ruhsatları artmaya başladı. Seçim var; piyasalarda bir hareketlenme olacaktır. BEP-TR’nin daha iyi duyurulması ve uygulanmasıyla, özellikle yalıtım konusunda yaşanan mevcut konutların renovasyonunda ciddi bir patlama olmasını bekliyorum. Görüşüm, buna hazır olan firmaların başarılı olacağı yönünde.
KDV oranı yüzde 18’den 8’e düşse, sektör olarak çok memnun olacağız. Böylece tüketicinin de önü açılmış olacak. Çünkü KDV’yi esasında müşteri ödüyor. Yalıtım eğer faydalıysa, bunun KDV oranlarında da görülmesi gerek. Bankalar, kredi veriyorlar, ama vadelendirme anlamında desteklerini artırmalarını bekliyoruz. Şu an o vadelendirme yükü biraz şirketlerin üzerinde.
|