p>5 Aralık 2009'da yürürlüğe giren Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği ve 1 0cak 2011 itibarı ile başlayan Enerji Kimlik Belgesi uygulaması, 2011 yılında da ısı yalıtım sektörünün büyümesine ivme kazandıracak gibi görünüyor. Getirilen zorunlulukların yanısıra sağladığı tasarruf ile de kriz döneminde bile büyümeye devam eden sektör, yüzde 90’ı henüz yalıtımsız olan Türkiye’de 40 bin kişiye de istihdam sağlama potansiyelini taşıyor. “2010’da krizin etkileri sürdü; ama ben 2011’den çok umutluyum” diyen Mardav Pazarlama ve Satış Direktörü Alper Doğruer, “Artık yalıtım yaptırıp yaptırmamayı değil de, neyle yalıtım yapılacağını sorgular hale geldik” açıklamasında bulundu. 2010 yılını iyi değerlendirdiklerini aktaran Doğruer, www.yapi.com.tr’nin sorularını yanıtladı.
2010 yılına yeni bir yapılanma ile başlamıştınız; bu, neleri değiştirdi?
Şirketlerde her zaman değişimler oluyor ve bunlar hep daha iyiye gitmek için yapılıyor. Bizde de öyle oldu; bana, birleştirilen satış ve pazarlama direktörlüğünü yürütme şansı verildi. Bir hız çağında yaşıyoruz, bilgi çok hızlı yayılıyor; şirketler de öyle olmak zorunda. Yönetimin tek noktada toplanması, bize karar alma süreçlerinde hız kazandırdı. Organizasyon yapımız daha da yataylaştı; yönetimin altında 9 – 10 kişilik ciddi bir orta kademe yönetici kadrosu oluştu. Bu kadronun firmadaki etkinliği, önemi ve iş yükü arttı. Bu da bizim yerinde etkinlik, çabuk karar verebilme özelliğimizi pekiştiren bir gelişme oldu. 2010 yılını iyi değerlendirdik; krizden ve şirket yapılanmamızdan çok şey öğrendik.
2010, yalıtım sektörü açısından nasıl bir yıl oldu?
2009’un kriz ortamından çıkan yalıtım sektörü, beklenildiği kadar olmasa da büyüdü. Bu, sektör için hem tehditler hem de fırsatlar barındıran bir büyümeydi. Büyüyen pazar, üreticiler için her zaman iyidir; ancak Türkiye çok dinamik bir ülke. Üretici ya da uygulayıcı sayısı bir anda çok artabiliyor ve öyle de oldu. Ancak bu artışa rağmen sektör, bir ikinci Blue’s Safe Mavi Kale çıkaramadı. Ben, Türkiye gibi bir ülkede 10 Blue’s Safe Mavi Kale çıkmasını, 3’ünün de bizden daha iyi olmasını beklerdim. Çıkanlar da, fiyata oynayan üreticiler oldukları için, pazar hacim olarak büyüse de fiyat ve kalite olarak aynı gelişimi gösteremedi. Bu tip hatalar büyümekte olan bütün pazarlarda yaşanıyor; bu durumu orta vadede bir risk olarak görüyoruz. Yalıtım sektörü, bu noktada yönünü henüz tam olarak belirleyemedi. Şu an, herkesin hücum ettiği bir alan gibi görünüyor. Dışarıdan görüldüğü kadar karlı bir sektör değil; yeni yatırımcıların, bugünden sonra çok daha dikkatli olması gerek.
|