Foto: Muhsin Arslan (AA)
Bilecik Valisi H. İbrahim Akpınar, Bozüyük Kaymakamı
Oktay Kaya, ilçe Cumhuriyet Başsavcısı Togay
Akdemir, YHT İnönü-Köseköy hattının yapımını üstlenen
yüklenici firma İdari Müdürü Levent Dağcı ve diğer yetkililer
ile 24 ve 26. tünellerde incelemede bulundu, bilgi aldı.
Çalışmaların aralıksız devam ettiğini belirten Vali Akpınar, ''Avrupa'dan
getirilen tek kalkanlı tünel açma makinesi ile çalışmalar titizlikle
yürütülüyor. Hatların tamamlanmasıyla ülkemiz daha güvenli, hızlı ve ekonomik
hatlarla seyahat etme imkanına kavuşmuş olacak'' dedi.
Foto:
Muhsin Arslan (AA)
YHT Yüklenici Firma İdari Müdürü Dağlı da mevcut hatta taşeron firmalar dahil
yaklaşık 2 bin kişinin çalıştığını ve bunların tümünün Türk işçisi ve
mühendislerinden oluştuğunu belirterek, şunları kaydetti:
''Ankara-İstanbul hattında bulunan Türkiye'nin en büyük 10 tünelini, İnönü-
Köseköy hattı arasında biz yapıyoruz. Şu anda 2 şantiyemizde taşeron firmalarla
gece, gündüz 24 saat çalışıyoruz. Eskiden Türkiye'de, önüne bir engel çıktığında
'kenarından dolaş' anlayışı vardı. Bu hem zaman kaybına hem kazalara hem de
ekonomik olarak büyük maliyetlere neden oluyordu. Biz hızlı tren inşaatında
önümüze gelen dağları deliyoruz. 55 kilometreden oluşan tünellerin içinde 36
tane tünel var. Yapılan çalışmalar Avrupa tarafından takip ediliyor. Türkiye'nin
en uzun viyadüklerinden birini burada yapıyoruz. 9 şiddetindeki depreme
dayanıklı ve dünyada örneği olmayan bir viyadük sistemi bu.''
Tek kalkanlı tünel açma makinesi hakkında bilgi veren mühendis Sertaç Tokçan
da makinenin kendi çapında dünyanın 5. büyük makinesi olduğunu ve günde ortalama
20 metre tünel açtığını ifade ederek, ''TPM adlı makine son teknoloji ürünü.
Bununla 2 vardiyada yaklaşık 130 kişi çalışıyor. Makinenin montajı, Türk
işçileri, operatörleri ve mühendislerince yapıldı. Bizim hedefimiz 6 bin 104
metreyi bir yıl içinde açmak. Geleneksel yöntemlerle yapılsaydı 4 veya 5 yılı
bulurdu. Açılmayan her tünel zordur. Ama bu makinemiz her türlü tüneli açıyor''
dedi.
|