aşbakan Recep Erdoğan’ın geçtiğimiz
günlerde Strasbourg’da yaptığı “2023’te farklı bir Türkiye
olacak, farklı bir İstanbul, farklı bir Ankara, farklı bir İzmir. Bu büyük
şehirlerimiz adeta marka şehir olarak 81 vilayetimizi ayağa kaldıracak”
açıklaması üzerine, Brandassist marka danışmanlık şirketinin
kurucusu ve yöneticisi Muhterem İlgüner, bir şehrin marka
olabilmesi için belediye başkanının böyle bir vizyona sahip olması gerektiğinin
altını çizdi. İlgüner, şehrin markalaşmasında, doğrudan yabancı yatırımcıların,
harcama potansiyeli yüksek ziyaretçilerin, fikir ve kabiliyet sahibi yeni
yerleşimcilerin şehre çekilmesinin önemli rol oynadığını; belediyenin stratejik
planlarında bu üç unsuru destekleyecek maddelerin olması gerektiğini söyledi.
İlgüner şöyle devam etti:
“Türkiye’de tüm belediyelerin bağlı olduğu Belediyeler Birliği diye bir kurum
var. Bu birlik, belediye başkanlarını markalaşma konusunda eğitmek üzere misyon
üstlenebilecek tek kurum; çünkü, yerel yönetimlerle bire bir ilgili bir yer. Bir
diğer kurum ise İçişleri Bakanlığına bağlı olan Yerel Yönetimler Genel
Müdürlüğü. Bu kurumun da belediye başkanlarını yönlendirmesi ve eğitmesi mümkün.
Belediye başkanlarımızın vizyonunda çok ufak da olsa bir değişiklik
yaratabilirsek, çok önemli bir katkıda bulunmuş oluruz.”
İlgüner, yalnızca oda başkanlarının çabasıyla markalaşmanın
sağlanamayacağını, belediye başkanının bu konuya cesaretle yaklaşması
gerektiğini ve 5 yıllık görev süresinin belli bir düzeni oturtmak için son
derece yeterli olduğunu belirtti.
Marka şehirler kitaplaştı
Bu arada, Muhterem İlgüner’in Avrupa’nın en önemli şehir ve yöre
stratejistlerinden Christer Asplund ile birlikte kaleme aldığı Marka Şehir,
Markating Yayınları'ndan çıktı. Bilnet ve UPM sponsorluğunda hazırlanan kitap,
bir şehrin nasıl marka olacağı konusunda yöneticilere ışık tutuyor. Bir araya
getirilen konu başlıklarıyla dünyada ilk ve tek olma özelliğini taşıyan bu
kitapta, belediye başkanları, ticaret ve sanayi odası başkanları ve onların
ekipleri ile bölgesel kalkınma ajansları ve bölge planlamacıları için planlama
çerçevesi sunuluyor. Kitap ayrıca, rekabetin değerlendirilmesi, alıcı-satıcı
ilişkilerinin dinamiği, pazarlama altyapısının rolü ve etkin iletişimin
yaygınlaştırılması gibi şehir markalaşmasında son derece önemli konuları da
kapsıyor.
|