STRONG>Taksim Meydanı’ndaki trafiği yeraltına alma çalışmasını
bu yıl başlatacaklarını hatırlatan Başkan Kadir Topbaş,
Unkapanı yayalaştırma projesinin öncelikleri arasında
bulunmadığını söyledi. Otogar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatköyü Metro
Hattı’nda incelemelerde bulanan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı
Kadir Topbaş, burada basın mensuplarını sorularını cevaplandırdı. “Aksaray
Unkapanı Köprüsü arasındaki Atatürk Bulvarı’nın yayalaştırılacağı ve İstanbul’un
Şanzelite’si olacağı” şeklinde basında çıkan haberlerin hatırlatılması üzerine
Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
Unkapanı’nın yayalaştırılması
önceliğimiz değil
“O bölge İstanbul'un Şanzelize'si olmaz. O
ifade yanlış. Bozdoğan Kemeri'nin önünden geçen Atatürk Bulvarı ile ilgili
çalışma başlattık ama henüz bir fikir projesi olarak var. Bu projenin realize
edilip edilmemesi hangi zaman dilimine girer belli değil. Çünkü öncelikli
işlerimiz arasında değil. Ondan daha önce yatırım yapmamız gereken bölgeler
var.”
İstanbul'da meydanları ve yayalaştırılan sokakları hızla
çoğalttıklarını ifade eden Kadir Topbaş, göreve geldiklerinde Talimhane'yi
yayalaştırdıklarını ve bölgenin İstanbul'un en önemli yerlerinden biri haline
geldiğini söyledi. Aynı şekilde İstiklal Caddesi'ne dik cadde ve sokaklarda
yayalaştırma çalışmaları yapıldığını ve Tarihi Yarımada içerisindeki
yayalaştırma çalışmalarının devam ettiğini vurgulayan Başkan Topbaş, burada
yayalaştırılan cadde ve sokak sayısının 90'ı bulduğunu
kaydetti.
Beşiktaş, Üsküdar, Kadıköy ve diğer noktalarda da yayalaştırma
alanları için çalışmaların sürdüğünü dile getiren Topbaş, bunlardan en
önemlisinin Taksim'de trafiğin yer altına alınarak yayalaştırılması olduğunu ve
bu çalışmaya 2011 yılı içinde start verileceğini kaydetti. Beşiktaş Meydanı ile
ilgili projenin kuruldan geçtiğini kentsel tasarım projelerinin onanmasını
beklediklerini belirten Topbaş, şöyle devam etti.
“Aksaray Valide Sultan
Camisinin önündeki viyadüğün kaldırılması ile bir meydan çalışmamız var. Bunun
da proje çalışmaları yapıldı. Levent'te trafiğin yer altına alınması projesi
vardı. Zincirlikuyu Mezarlığı önünden Köprü girişine kadar olan bölümü. Onun da
projeleri ve maketleri yapıldı. Bu hafta brifing aldık. Orada gözlemlediğimiz şu
alt yapı, isale hatları var. Maliyetler çok yüksek olabilir. Onun için bile
tereddüt içerisindeyiz. İlk yapacağımız yayalaştırma çalışması Taksim Meydanı.
2011 yılı içinde start vermek için projeleri
hızlandırdık.”
Dönüşümde vatandaş projeye dahil
olacak
Başkan Kadir Topbaş, deprem riski taşıyan alanlardaki
kentsel dönüşüm projesine ilişkin bir soru üzerine de deprem riskinin
İstanbul'un ulaşım kadar öncelikli sorunu olduğuna dikkat çekti. Geçmişte
yapılan yerleşim alanlarındaki yapıların ciddi deprem tehdidi altında olan
bölümleri bulunduğunu ifade eden Kadir Topbaş, göreve geldiklerinde depremle
ilgili kentsel dönüşüm çalışmaları ve bununla ilgili yasal düzenlemeleri
oluşturmak adına çalışmalara başladıklarını, ancak siyasi partilerin bunu farklı
kullanarak insanları etkilemeye çalıştığını kaydetti.
İstanbul
şantiyeye dönüşecek
Proje ve fikir üretemeyenlerin halen
geçmişte kalan korkuya dayalı, insanların endişesi, sefaleti üzerinden siyaset
yaptığını dile getiren Başkan Topbaş, parsellerin birleştirilmesini ve emsal
artışını öngören dönüşüm projesine vatandaşları da dahil edeceklerini
belirterek, şöyle konuştu;
“Bizim şu anda Fikirtepe’de yaptığımız
düzenlemede 3 hatta 4 emsale kadar çıkabiliyorlar. Bu projemiz meclisimizden oy
birliğiyle geçti. Cendere Vadisi'nde 470 hektarlık bir alanda aynı dönüşüm 14
Ocak 2011'de meclisimizden geçti. Bunu İstanbul'un diğer yerlerinde de
planlıyoruz. İstanbul'un hangi noktasında buna ihtiyaç varsa. Bir an önce bu
heyecan, sıkıntı ve korkudan kurtulmanın yolu, şehri yenilemek adına da önemli
bir adım diyoruz. İstanbul önümüzdeki 3-5 yılda bir şantiyeye dönecek,
yenilenecek ve yenilenen bir şehirde hem deprem riski ortadan kalkacak hem daha
medeni bir yaşam ortamı oluşacak.”
Avcılar Metrobüs durağındaki
sorun gideriliyor
Kadir Topbaş, bir başka soru üzerine Avcılar
Metrobüs durağındaki yoğunluğun azaltılması için çalışmalara başlandığını
söyledi. Metrobüsü günde 700 bin insanın kullandığını ve bunun yoğunluk
oluşturduğunu hatırlatan Başkan Topbaş, “En yoğun nokta da Avcılar. Hat
Beylikdüzü’ne uzayınca daha da yoğunluk yaşanacak. Bu nedenle durakları istasyon
konseptine dönüştürüyoruz. Yoğunluğun azaltılmasının yanı sıra, özürlü ve
dezavantajlı grupların metrobüsü daha rahat kullanabilmesini amaçlıyoruz.
Avcılar’da istasyonla ilgili çalışmalar sürüyor. Üniversiteden ve ilkokulun
bahçesinden yer alarak üstgeçitteki yoğunluğu azaltıcı ek bir geçit inşa
ediyoruz” şeklinde konuştu.
|