Vapurla Yolculuk Edenlere İyi Haber
Şehir Hatları'nda 4 Yeni Hat
Balkonun Odaya İlave Edilmesine...
10 Milyon Vapur Yolcusu Oraya Gitti
Martı, Galata Köprüsü'ne Kondu
Urla Kıyısındaki Barakalar Yıkıldı
Şehir Hatları 'Konserve Kutuları'nın...
Vapur Eleştirilerine Cevap...
Boğaz'a Yeni Hat Geliyor
Tarihi Vapurları Suya Gömecekler!
Şehir Hatları'ndan "Yeni Vapur"...
Yeni Vapurlar için İmza Kampanyası:...
Sosyal Medyada "Yeni Vapur" Tepkisi
İşte Şehir Hatlarının Yeni...
Balkon Yok, Martı Sesleri Yok! İşte İstanbul'un Yeni Vapurları
Yan balkonları yok. Dolayısıyla İstanbul havası ve martılar da... Havalandırması klimayla yapılıyor. Tepelerdeki ses sistemi sürekli radyo yayını yapıyor, yani içeride siyasetçi nutukları eksik olmuyor. İskeleye yanaşma yok; burun kısmından binilip kıç kısmından iniliyor. İşte İstanbullular'a sormadan inşa edilip seferlere başlayan yeni vapurlar...
Hürriyet'ten Burak Kuru'nun haberine göre; 5 Şubat’ta İstanbul Şehir Hatları’na 10 yeni vapur katacaklarını açıklayan Kadir Topbaş, bunların modelinin hazır olduğunu belirtirken, vapurların hangi renk olacağının halk oylamasıyla kararlaştırılacağını ifade etmişti. Vapur modeli seçmekten, renk seçmeye tenzili rütbe olan İstanbul halkına bu konuda da fikri sorulmadı. 28 Mayıs günü Sarıyer’de gerçekleştirilen törenle İstanbul’a yeni üç vapur tanıtıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi şöyle bir açıklama yaptı: “İstanbul ulaşımını daha modern ve konforlu hale getirmek için gece gündüz çalışan İstanbul Büyükşehir Belediyesi bugün de Başkan Kadir Topbaş’ın katıldığı törenle üç tane yeni gemiyi boğaz sularıyla buluşturdu.”
Göksu, Durusu ve Küçüksu isimli vapurlar bu törenin ardından Eminönü-Kadıköy hattında hizmet vermeye başladı. Yalova’daki Özata Tersanesi’nde imal edilen, Türk mühendislerin tasarladığı ve tanesi 3 milyon 373 bin 500 euro’ya malolan gemilerin eski vapurlara nazaran estetik kaygıyı ve İstanbul’un keyfini çıkarma önceliğini karşıladığı söylenemez. İç mekân da eski vapurların estetiğinden uzak. Burada da ‘feribot soğukluğu’ hakim. Büyük camları olan yeni vapurlar, havalandırma konusunda klima yardımı alıyor. Sağlı sollu televizyonlar henüz hizmet vermiyor. Ama bir müjde var, vapurda kafa dinleme amacı olanlar varsa haberleri olsun: İçerideki ses sistemi vasıtasıyla vapurun her köşesinde siyasetçilerin beyanlarını duymak mümkün! Yeni tasarımın en vurucu yanı ise yan balkonların olmaması. İstanbul gibi iklimi ezici çoğunlukla yaz kış açık havada seyahat etmeye müsait bir şehirde, balkonsuz vapur yolcuyu İstanbul havasından mahrum bırakıyor. Tabii bundan vapurların en iyi arkadaşı martıların da olumsuz etkileneceğini söylemekte bir beis yok. Üst güverte ise yolcu gemilerini andıran bir teras olarak hizmet veriyor. Şu an üç tanesi hizmete giren vapurlardan, İstanbul Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından toplam 10 tane olacağı açıklanmıştı. Günden güne İstanbul’daki yolculuk geleneklerinden uzaklaşan şehir halkının kalan yedi vapurda ne gibi sürprizlerle karşılaşacağı ise merak konusu. |