BR> ''Çatıdaki antenlerin
kaldırılması bile istendi''
Avdagiç, ''Sizce Ajans amacına
ulaştı mı?'' sorusunu yanıtlarken, İstanbul için her zaman yapılacak çok şey
olduğunu ifade ederek, ''2008 yılına geri dönersek 'Avrupa Kültür Başkenti'
unvanından beklentiler büyüktü. Bu unvanın koordinasyonundan sorumlu ajansımız,
kaldırımların onarılması, çatılardaki antenlerin kaldırılması, mahalle
çeşmelerinin onarılması ve benzeri çok taleple karşılaştı. Zaman ilerledikçe,
takvimler 2010'u gösterdiğinde ajansımızın çalışmaları vitrine çıktı ve İstanbul
2010'un sadece bir altyapı projesi değil, geniş çaplı bir kültür projesi olduğu
tüm İstanbullular tarafından deneyimlenerek görüldü'' diye konuştu.
Ajans
olarak yola çıkarken, gerçekçi davranıp İstanbul'un ve İstanbullunun ihtiyaçları
paralelinde önlerine hedefler koyduklarını belirten Avdagiç, bu şehrin, dünya
kültür sanat gündeminin merkezine oturması, kültür mirasını Avrupa ile
paylaşması, kentin çehresinin değişmesi ve yaşam kalitesinin yükselmesi, yeni
kültür mekanlarına kavuşması ve kültür altyapısının güçlenmesi, gençlerin
sanatta yaratıcılıkla daha yakın ilişki kurması, kentlilik bilincinin gelişmesi
gibi hedeflere ulaşmaya çalıştıklarını anlattı.
Şekib Avdagiç, ''Şimdi
geride bıraktığımız yıla dönüp deneyimlerimizi hatırlayınca, hem yurt içinden
hem de dışından aldığımız olumlu geri dönüşleri düşününce, elimizdeki zaman
zarfında görevimizi başarıyla tamamladığımızı ve üç yıl önce belirlediğimiz
hedeflere ulaştığımızı gönül rahatlığıyla söyleyebiliyoruz'' dedi.
|