Tarihi Surlara Avrasya Tüneli...
Avrasya Tüneli'nin Denizaltı...
Avrasya Tüneli'nde Sona Doğru
Avrasya Tüneli’nin Yüzde 75’i Tamam
Avrasya Tüneli Projesi'ne, EBRD'den Ödül
3 Katlı Tünel’de ÇED Süreci Başladı
Avrasya Tüneli'nde Son 1 Kilometre Kaldı
Amasra Tüneli'ne Açılış için...
Avrasya Tüneli’nin Danışmanı LINK
Çalışma Başlıyor, Trafik Akışı Değişecek
Bakanlık, O Tüneldeki Çalışmaları...
Avrasya Tüneli'nde Bin 180...
Avrasya Tüneli de, Karadan...
Avrasya Tüneli'nin 3'te 1'i Tamam
Temel atma töreni geçtiğimiz nisan ayında yapılan Avrasya Tüneli'nin, boğazın altındaki kısmı ilk kez görüntülendi. Projede gelinen noktayı, denizin 95 metre altında Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan anlattı.
Asya ve Avrupa'yı ilk kez deniz tabanının altından karayoluyla birbirine bağlayacak olan Avrasya Tüneli, ilk kez basın mensuplarına açıldı. Basın mensupları, deniz seviyesinden 95 metre aşağıda, Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan'la birlikteydi.
"Üzerimizde 40 metre kadar toprak, 55 - 60 metre kadar da deniz suyu var. Böyle bir ortamda çalışmalar devam ediyor. Gurur duyacağımız; dünyanın en büyük projelerinden bir tanesi" diyen Elvan, çalışmaların, aralıksız 24 saat sürdüğünü söyleyerek şunları kaydetti: "Projenin 3'te 1'i tamamlandı. 2015 sonu itibarıyla deniz altındaki bölüm bütünüyle tamamlanacak. Tünelin uzunluğu 14.6 km. Avrupa yakası 5.4, boğaz altında 5.4 km ve Asya’da 3.8 km'lik bir tünel. 2015 sonunda, deniz altındaki 5.4 km tamamlanmış olacak. Tünel açma çalışmaları hem yer altında hem de Avrupa ile Asya'da sürüyor. Şu ana hedeflerin önünde bir ilerleme söz konusu. Projenin tamamının, 2017 yılının ağustos ayında bitirilmesi planlanıyordu ancak biz söz aldık ve 2016 sonu itibarıyla buradan araçlarımızla geçişi gerçekleştireceğiz. Günlük kapasitenin 130 bin araç olmasını bekliyoruz..." |