Bir Büyük İhale Daha Gizlice Bitirildi
Balıkesir Çevreyolu İhalesi...
Gizli Atatürk Havalimanı İhalesinin...
800 Milyonluk İhale Gizli Saklı Yapıldı
Belediye Önce İşi Verip, Sonra...
Danıştay’ın İptal Ettiği İhale,...
Atatürk Havalimanı’nı Bitiren...
Malatya’ya 300 Milyonluk Millet Bahçesi
Atatürk Havalimanı İhalesi...
Harita Mühendislerinden Atatürk...
Müteahhit Atatürk Havalimanı’na...
“Cumhuriyet Değerleri ve Ülke...
Atatürk Havalimanı Böyle Olacak
Bakan Kurum’dan Atatürk Havalimanı...
Dışarıda Eylem, Kapıda Barikat,...
Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi...
Millet Bahçesi İhalesine Suç Duyurusu
Atatürk Havalimanı ile İlgili...
Bakan Kurum'dan Atatürk Havalimanı...
Ağaç Kesip Pist Yaptılar,...
‘Atatürk Havalimanı’nı Yıkmak...
İmamoğlu’ndan Atatürk Havalimanı...
“Atatürk Havalimanı’nda 4...
Mimarlar Odası'ndan Atatürk...
Atatürk Havalimanı’nın Kalkması...
Atatürk Havalimanı’ndaki İki...
Atatürk Havalimanı'na Yapılacak Millet Bahçesi için Gizli İhale
Atatürk Havalimanı'nın millet bahçesi yapılması için 29 Nisan'da ihale düzenlendiği ortaya çıktı.
İstanbul Havalimanı'nın açılmasının ardından kapatılan ve Millet Bahçesi yapılacağı açıklanan Atatürk Havalimanı için 29 Nisan'da pazarlık usulü ile ihale yapıldığı ortaya çıktı. Havalimanının millet bahçesine dönüştürülmesi için düzenlenen ihalede 'en uygun teklifi' 2 milyar 127 milyon 978 bin lira ile Yapı&Yapı şirketi verdi. Sözcü gazetesi yazarı Çiğdem Toker, 9 Mayıs tarihli "İstanbul Havalimanı'na Millet Bahçesi operasyonu" başlıklı yazısında, Atatürk Havalimanı için 29 Nisan'da pazarlık usulü ile ihale yapıldığını yazdı. Toker'in aktardığına göre, ihaleye üçü İstanbul Havalimanı'nı yapan beşli konsorsiyumun üyesi olan toplam 6 şirket girdi. “Millet Bahçesi inşaatı için, Atatürk Havalimanı sahasındaki yaklaşık 2 milyon metrekarelik beton alanın kırılacağını, hazırlıkların başlatıldığını, kırma işinin gizli tutulmaya çalışıldığını duydum” ifadelerini kullanan Toker, havalimanının kapatılmasının kamu kaynakları açısından maliyetinin ağır olduğuna dikkat çekti: Toker, yazısında şöyle devam etti: "Millet Bahçesi ihalesinde verilen en uygun teklifin dolar karşılığı yaklaşık 142 milyon dolar. Buna bir de Yap-İşlet-Devret ile işletilen Atatürk HL sözleşmesi erken feshedildiği için devletin şirkete ödediği 389.5 milyon Euro'yu (bugünün kuruyla 409 milyon $) ekleyelim. Velhasıl: Devlet en az 2 milyar dolarlık bir yatırımı kapatıyor. Bu sebeple şirkete borcu doğduğu için 409 milyon $ ödüyor. Üstüne Millet Bahçesi yapılsın diye (ihaleyle) 142 milyon dolar harcamayı göze alıyor. Toplam 2.5 milyar $. İstanbul Havalimanı'nı işleten dörtlü konsorsiyumun devlete taahhüt edip ödeyemediği kiralar ile bankalara ödeyemeyip yeniden yapılandırdığı kredileri saymıyorum bile. Yoksul, emekçi, emekli halk da iki kuruş zam beklesin dursun." Toker’in yazısının tamamına linkten ulaşılabilir. |