Foto: Merve Camlı (AA)
Tekirdağ'ın Barbaros beldesinde inşaası devam eden konteyner limanı
Asyaport'un Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Soyuer,
AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyanın önde gelen ve Türkiye limanlarına da
en fazla konteyner getiren ve götüren şirket olan İtalyan sermayeli MSC
şirketi işbirliğiyle, 400 milyon dolarlık yatırımla hayata geçecek
Asyaport'un 2013'te yapılması planlanan açılışı için
çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini kaydetti.
Asyaport'ta, şu ana kadar denize yapılan 200 bin metrekare dolgu alanının,
kazık boru çakımı ile sürdüğünü ifade eden Soyuer, Türkiye'de şimdiye kadar
2200'e 22 milimetre çapında deniz yapılarında boru-kazık uygulamaları olmadığı
için, bunu çakacak ekipmanın da bulunmadığını kaydetti.
Soyuer, şu bilgileri aktardı:
''Onun için kendimiz, bir ABD firmasından çekiç ve başlık aldık. Çekicin
ağırlığı 27 ton, başlığın ağırlığı ise 14 ton. 2200'e 22 milimetre kazık
borularının bir tanesinin ağırlığı yaklaşık 40 ton olacak. Bu boruların ek
kaynağı ve diğer işlemleri için, tersaneler hariç 40 metre geniş ayak açıklığı
olan yürüyen vinç inşaat sahasına iki ay içinde monte edilecek.''
Asyaport'un inşaat halinde bile 170 kişiye istihdam sağladığını belirten
Soyuer, ''Asyaport personeli ve taşeronlarla birlikte şu an 170 kişi limanda
istihdam ediliyor. Liman bitirildiğinde, doğrudan doğruya sadece burada
çalışacakların sayısı bin 200'den fazla olacak. Lojistik depolar, oteller,
nakliye ve sigorta firmaları, tamircilerle birlikte zaman içinde bu rakam 10
bini bulacak. Asyaport, Türkiye limanlarıyla değil, dünya limanlarıyla rekabet
içinde olacak. Liman yapımı için şimdiye kadar harcanan 50 milyon doların tümü
öz kaynaklar kullanılarak gerçekleştirildi'' diye konuştu.
''Asyaport, yeşil liman olacak''
Asyaport'un çevreyle barışık bir liman olacağını anlatan Soyuer, gemilerin
limanda beklediğinde kendi jeneratörlerini çalıştırarak enerji temin ettiklerini
ifade etti. Soyuer, konuşmasını şöyle sürdürdü:
''Asyaport tamamlandığında, limana yanaşan gemiler beklerken kendi
jeneratörlerini çalıştırmayacaklar. Kuracağımız alt yapı ile gemilere elektrik
verip, limanda dizel motor çalıştırmalarına ve dolayısıyla egzoz gazı çıkmasına
mani olacağız. Limanda kullanacağımız vinçlerin yüzde 90'ı elektrikle çalışacak.
Asyaport yeşil liman olacak.''
|