İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü
Yatırımcı: Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. Yüklenici: STFA İnşaat Yatırım A.Ş.
Doka’nın ilk kalıp teslimatı:
Kuzey Ankraj Bloğu : Aralık 2013 V ayak kalıbı : Mart 2014 Düz Ayak Kalıbı : Nisan 2014
Bitirme tarihi: 2014 sonu
Kullanılan Sistem: Top 50 Geniş Yüzeyli Perde Kalıbı Sistemi, D2, Staxo 100 Ağır Yük İskelesi Sistemi, 150 F Tırmanma Sistemi, MF 240 Tırmanma Sistemi, Şaft platform tırmanma sistemi
Zorluk: Kalıpların farklı geometrideki döküm adımlarına adapte olabilmesi, yüksekte tırmanma güvenliği
Çözüm: Top 50 geniş yüzeyli perde kalıpları ile tüm döküm adımlarına uygun revizyonlar hızlıca yapıldı. MF 240 geniş tırmanma konsolları ve alt platformları ile güvenli ve hızlı tırmanma sağlandı.
Ankraj Blokları
Projenin Doka kalıp kullanımı ilk olarak ankraj blokları ile başladı. Zor bir geometride inşa edilecek ilk kuzey ankraj bloğu için Top 50 geniş yüzeyli perde kalıbı ve 150 F tırmanma kalıbı tercih edildi. 30 metre yüksekliğindeki ankraj bloğu için döküm adımları Doka teknik ofis tarafından tek tek planlandı, şantiyede görev yapan Doka süpervizörünün eşliğinde kalıp panoları döküm öncesinde eksiksiz tamamlandı. Kuzey bloğundan başlayan imalat, aynı kalıplarla Güney blokta da devam etti. Ankraj blokları döküm adımları 3,70 metre.
Doka Geniş Yüzeyli Kalıp Sistemi Top 50
Bu geniş yüzeyli kalıp sistemi, ahşap kirişler ve çelik unsurları mükemmel şekilde birleştirmesi nedeniyle yeryüzünde mevcut olan en kolay uyumlu kalıp türü olma iddiasında. Tekrar kullanıma uygun olan kalıp sisteminin pano şekil ve boyutları, değişik dökümlere kolayca uydurulabiliyor. Bu nedenle bu tip değişken kutu kesitli köprü elemanlarına en iyi adapte olan kalıp sistemi. Vinç ile taşınabilir ağırlıktaki kalıp panoları, bir sonraki döküm adımına kolayca taşınabiliyor.
Doka 150 F ve MF 240 Tırmanma Sistemleri
150 F ve MF 240 tırmanma konsolları ile oluşturulan tırmanma platformları, vinç yardımıyla taşınıyor. 150 F tırmanma sisteminde konsol genişliği 150 cm MF240 sisteminde ise konsol genişliği 240 cm. Beton içine bırakılan kalıcı ankrajlar ile konsolların taşınması sağlanıyor. Kurulumu ve montajı çok basit bir şekilde yapılabilen sistemlerin kullanılması da çok kolay. Tırmanma konsolları, makas ve ağır yük payandaları sayesinde kalıp ile bir bütün haline geliyor ve sadece bir vinç hareketi ile tüm sistem tırmandırılabiliyor. Sıcak daldırma galvaniz kaplı Doka tırmanma konsolları, kullanım süresi de uzun bir ürün.
V şekilli köprü ayağı
V şeklindeki köprü ayağı, 54 metre yüksekliğinde inşa edildi. Tırmanma ekipmanın üzerinde, h= 4,88 m döküm adımları ve açısal tırmanma şartları sebebiyle yine Top 50 geniş yüzeyli kalıp sistemi MF 240 kullanıldı.
Köprünün yerinde döküm olarak en zor imalatı olan V ayakta 3 döşeme dökümü yapıldı. Bu dökümlerde Doka ağır yük iskelesi sistemleri D2 ve Staxo 100 kullanıldı. Döşeme kalıbını çıkarılmasının zor olduğu ayrı bir bölümde ise Doka ayarlı dikmelerinden oluşturulan Dokaflex 20 serbest dikmeli sistem kullanıldı.
MF 240 tırmanma sisteminin 240 cm olan geniş konsol uzunluğu, rahat ve güvenli bir çalışma ortamı sundu. V köprü ayağının üzerinde yer alan 80 cm kalınlığındaki döşeme için ise sahada mevcut platform üzerine D2 iskele döşeme kalıbı kuruldu.
Düz ayak kalıbı
H max: 50 metre yüksekliğindeki düz köprü ayağı ise Top 50 panoların MF 240 konsolları üzerinde tırmandırılması ile gerçekleştirildi. Tırmanma konsolları, güvenli yük taşıma kapasitesine sahip Doka kalıcı ankrajlarıyla birleştirildi.
|