Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Ankara'nın AVM Profili

Ankara'da hızla artan alışveriş merkezleri (AVM), akademik araştırma konusu oldu. Gazi Üniversitesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü ve TÜBİTAK işbirliği ile gerçekleştirilen ve 2011 Eylül'ünde sonuçlanan “Ankara’daki Alışveriş Merkezlerinin ve Alışveriş Potansiyelinin Mekansal Dağılımının Perakende Yerseçim Modelleriyle Analizi” başlıklı projenin

yapi.com.tr
Ankara'nın AVM Profili

br />
Proje için neler yapıldı

Projede, öncelikle kapsamlı bir literatür taraması yapıldı. Bu tarama sonucunda hem dünyadaki, hem Türkiye’deki perakende sektörünün değişimi ve yeni eğilimler saptandı. Ayrıca, literatürdeki ticaret alan analizleri, yer seçim modelleri ve diğer analiz tekniklerindeki gelişmeler hakkında da bilgi edinildi. Daha sonra, Türkiye’deki perakende sektörünün özelliklerini anlamak, bu özellikleri diğer ülke örnekleri ile de karşılaştırabilmek ve sektördeki özgün problemleri belirlemek amacıyla hem sektör hem de AVM yöneticileri ile, yasal ve yönetsel boyuttaki süreçleri anlamak için de yerel ve merkezi idare yöneticileri ile derinlemesine görüşmeler yapıldı. Bu görüşmelerden elde edilen öngörü ve bulgular, daha sonra tüketici davranışlarını belirlemek için uygulanacak anketin hazırlanmasında ve kentsel politika paketlerinin çerçevesinin oluşmasında özellikle etkili oldu. Tüketici davranışlarını belirlemenin talebin şekillenmesini anlayabilmek açısından öneminden yola çıkılarak, Ankara’da seçilen 13 AVM’de toplam 2 bin 970 kişi ile anket yapıldı. Yapılan ankette, görüşülen kişiler hakkında demografik ve sosyoekonomik bilgiler toplandı; böylece bu kişilerin AVM ve kent merkezlerini kullanımları ile de eşleştirilerek kentteki AVM kullanıcılarının mekansal davranışları, tüketim eğilimleri, diğer kentsel sistemlerle olan ilişkileri hakkında detaylı bilgi edinildi.

Proje paketlerinden bir diğeri olan Ankara’daki AVM’ler hakkında veriler toplanarak yerseçimi modellerinin kurgulanması iki ayrı yöntem (mekansal oto regresyon ve coğrafi ağırlıklandırılmış regresyon) kullanılarak gerçekleştirildi. Bu modeller, hem yerseçimlerinde etkin olan değişkenlerin saptanmasında, hem de AVM arzının talep ile örtüşmediği (ya az ya da fazla olduğu) mahallelerin belirlenmesinde etkin oldu. Böylece, AVM yatırımcılarının özellikle yatırım yapabileceği mahalleler bağımsız değişkenlere bağlı olarak saptandı. Bu modellerin kurgulanması ile yer seçimi modelleri kentsel politikalara koşut olarak kullanılabilecek.

Son olarak, tüm proje paketlerinden elde edilen bulgular ışığında, AVM’lerin etkin gelişimi ve kentsel sistemlere olan etkisinin sağlıklı bir şekilde planlanması hedefiyle kentsel politikalar ve stratejiler kurgulandı.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
ETİKETLER: ekonomi kurum kent
http://www.yapi.com.tr/haberler/ankaranin-avm-profili_90634.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!