Orta Doğu Teknik Üniversitesi içinden
geçirilmek istenen yol, üç yıl sonra Sabah Gazetesi Ankara eki
aracılığıyla tekrar gündemde. Sabah Gazetesi Ankara eki, Ankara Büyükşehir
Belediye Başkanı Melih Gökçek'in 2008 yılında yaptığı
açıklamaları üzerine çok tartışılan "ODTÜ içerisinden geçirilecek
yol" konusunu beş gün art arda yaptığı haberlerle tekrar gündeme
taşıdı. Ankara Ticaret Odası (ATO) başkanı Salih Bezci, Ankara
Sanayi Odası (ASO) Başkanı Nurettin Özdebir ve Ankara Giyim
Sanayicileri Derneği Başkanı (AGSD) Canip Karakuş, Sabah
Ankara'ya yaptıkları açıklamalarla ODTÜ içerisinden geçirilecek yolun Eskişehir
yolunu rahatlatacağı yönünde beyanlarda bulundular.
22 Temmuz'da açıklama yapan ATO başkanı Salih Bezci,
Eskişehir yolundaki trafik yükünün hafifletilmesi için ODTÜ bağlantılı ikinci
ana arterin açılmasının zorunluluk olduğunu belirtti. ATO başkanının
açıklamasının hemen ardından ASO Başkanı Nurettin Özdebir ise
23 Temmuz'da "ODTÜ'nün bu tür çalışmalara bugüne kadar hep muhalefet ettiğini"
hatırlatarak "Ankara'nın gelişimini hiçbir kişi ya da kurum engellememeli"
şeklinde konuştu. AGSD Başkanı Canip Karakuş da Bezci ve
Özdebir'le aynı fikri paylaştığını 24 Temmuz'da "Trafiğin rahatlaması için
ODTÜ'den yol geçmesi şart. Ankara, bunu fazlası ile hak ediyor" diyerek
belirtti.
Sabah Gazetesi Ankara ekinin 25 Temmuz tarihli haberine göre ise
Eymir Gölü'nün "halka açılması" ve park yapılması ile ilgili
görüşmeleri ağustos ayı belediye meclisinde konuşulacak. ODTÜ içerisinden
geçirilmesi planlanan yol da aynı toplantıda gündeme gelebilir.
Gökçek: "Bu iş çok uzadı"
Sabah Ankara'nın 26 Temmuz Salı günü Melih Gökçek'le yaptığı röportajda ise
Gökçek'e ATO, ASO ve AGSD başkanlarının açıklamaları hatırlatılarak yol yapımı
ile ilgili düşüncesi soruldu. Gökçek; "ATO, ASO ve AGSD başkanları yüzde 100
haklılar. Çünkü onlar Ankara'da yaşıyor ve Ankara'nın çıkarlarını savunan
kuruluşların yöneticileri. Umarım ki bundan sonra ODTÜ yetkilileri ideolojik bir
tavır içerisinde girmez ve planın bitmesini müteakip hemen yol yapımına
başlarız."
Ağustos ayı belediye meclisinde
ODTÜ'nün 1/5000lik uygulama imar planını görüşeceklerini belirten Gökçek: "Bu iş
çok uzadı. Herkese bilirkişilik yapan, herkese akıl dağıtan ODTÜ Mimarlık
Fakültesi, bir ODTÜ'nün planını hazırlayamadı." şeklinde konuştu.
"Eymir Gölü Rantçıların İştahını Kabartıyor"
ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama Mezunu, Yüksek Şehir Planlamacısı, Gazi
Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Metin Şenbil, bianet'e
yaptığı açıklamada ODTÜ'nün bu zamana kadar imar planı olmadığını, Melih
Gökçek'in dört-beş sene evvel "ruhsatı yok, bu binaları yıkacağım" demesinden
sonra ODTÜ'nün geç kaldığı imar planı çalışmalarını başlattığını belirtti. İmar
planı onay kararının belediye meclisi ve büyükşehir belediyesinde olduğunu,
ancak ODTÜ arazisine, doğal sit alanları içerdiği için Kültür ve Tabiat
Varlıkları Koruma Kurulu'nun onayı olmadan dokunulamayacağını da
hatırlatan Şenbil şöyle konuştu:
"ODTÜ kıskaç altına alınmaya çalışılıyor. Eymir Gölü'nü belediyeye vermesi
veya ODTÜ içerisinden Eskişehir yoluna paralel yeni bir yola sessiz kalması için
ODTÜ sıkıştırılıyor. Eymir Gölü Ankara'daki rantçıların iştahını kabartan bir
bölgedir. Amaç imar planındaki yüzde 40'lık düzenleme ortaklık payıyla Eymir
Gölü ve çevresini ele geçirmek. Yapmayı amaçladıkları şeyin hiçbir yasal
dayanağı yok. Böyle önemli bir konunun öğrencilerin okulda olmadığı tatil
zamanına denk getirilmesi ise manidar."
Eskişehir yolunu rahatlatmak için planlanan yolun trafiği hafifletmeye
yetmeyeceğini ekleyen Şenbil, 6 aylık metrobüs çalışmasıyla Eskişehir yolunun
yükünün azaltılabileceği kanısında.
"Çözüm, raylı sistemle toplu taşıma"
ODTÜ yolunun trafiği rahatlatmayacağını, ancak raylı toplu taşıma sistemiyle
Eskişehir yolunun yoğunluğunun azaltılabileceğini düşünen Türk Mühendis ve Mimar
Odaları Birliği (TMMOB) Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi Yönetim Kurulu
Başkanı Orhan Sarıaltun ise bianet'e şunları söyledi:
"Melih Bey (Gökçek) ara ara bu konuyu gündeme getirmekten hoşlanıyor
sanıyorum, ATO başkanının yaptığı da Melih Bey'den önce kamuoyunu konuya
hazırlamaktır. Ankara 16-17 yıldır bitirilemeyen metro hattının cezasını
çekiyor. ODTÜ yolu kesinlikle trafiği rahatlatmaz. O bölgede bir sürü alışveriş
merkezi yapıldı. Toplu taşıma sistemiyle insanların özel araçlarını evlerinde
bırakıp alışveriş yapmaya gitmelerinin sağlanabilmesi gerekiyor."
Eymir Gölü ve ODTÜ ormanlarının Ankara için vazgeçilmez olduğunu da ifade
eden Sarıaltun, Ankara'nın o kirli havasında ODTÜ ormanları olmaksızın nefes
almanın imkânsız olduğunu belirtti. Yalnızca ODTÜlüler'in değil Ankara'da
yaşayan herkesin ODTÜ'ye ve ormanlarına sahip çıkması gerektiğini sözlerine
ekledi.
ODTÜ: "Yol, 18 yıl önce verildi; tünel uygulamalarını
destekliyoruz"
ODTÜ'den konuya ilişkin 22 Temmuz'da yapılan açıklamada, Eskişehir yoluyla
Konya yolunu bağlayan ve Anadolu Bulvarı'nın devamı mahiyetindeki yolun 1993
yılında Karayolları'na terk edildiği, 18 yılda bu alanla ilgili bir çalışma
yapılmamasından ODTÜ'nün sorumlu olmadığı belirtildi. Açıklamada, Çetin Emeç
Bulvarı ile Angora Bulvarı'nı birbirine bağlayacak bir projenin ODTÜ'yle
paylaşılmadığı belirtilerek, ODTÜ'nün "doğal ve arkeolojik sit alanları ile
orman olarak tescil edilmiş alanları tahrip etmeden yapılacak tünel
uygulamalarını" desteklediği ifade edildi.
"ODTÜ Yol Olmasın" İmza Kampanyası
ATO başkanı Bezci'nin Ankara'daki Armada, Panora gibi büyük alışveriş
merkezlerinin de yatırımcısı ve proje müellifi olduğunu belirten ve ODTÜ
arazisinin "ranta karşı korunması" gerektiğini düşünen bir grup öğrenci, öğretim
görevlisi ve mühendis imza kampanyası başlattı. Sosyal medya üzerinden başlayan
"ODTÜ Yol Olmasın" imza kampanyası http://imza.la/odtu-yol-olmasin adresinden
yürütülüyor.
|