Ankara-Sivas YHT Hattında...
Obruklu Köy, Yeni Yerine Taşınıyor
Yeraltı Suyu Kullanımının...
Meyil Obruk Gölü, Pembeye Büründü
İzmir’in Yeni Tramvay Hattının...
Tarihi Obruk Hanı Turizme Kazandırılacak
YHT Hattı'nda 'Kaya Tutucu...
Bitmeyen Proje 8’inci Kez Göçtü
YHT Seferleri Yeniden Başladı
Bakan Karaismailoğlu YHT Şantiyesinde...
Konya Ovası'ndaki Obruklar...
Ankara- Sivas YHT Hattı, 2020...
Obruklar, Ciddi Risk Oluşturuyor
Bakan Turhan, Ankara- Sivas...
Ankara-Sivas YHT Hattının...
Durdurulan YHT'de Faciadan Dönülmüş
İki Havalimanı YHT ile Bağlanacak
Ankara’daki YHT Kazasıyla...
İstanbul-Kapıkule YHT Projesi'nin...
Obruk, Evleri Tehdit Ediyor
Ankara-İzmir YHT Hattında Obruk Tehlikesi
Ankara-İzmir arasında 2022'de seferlerine başlayacak Yüksek Hızlı Tren hattı üzerinde en az 30 tane obruk olduğunu belirten Jeoloji Mühendisleri Odası Eskişehir Şubesi Başkanı Prof. Dr. Can Ayday, "Çorlu'daki normal tren yoluydu, buradaki daha tehlikeli. YHT 250 km hızla geçecek, oradaki sarsıntı obruk oluşumunu arttırır diye düşünüyoruz." dedi.
Ankara ile İzmir arasındaki mesafeyi 3 buçuk saate düşürecek olan YHT hattının çalışmalarına devam ediliyor. Hattın geçeceği bölgelerde araştırmalar yapan jeoloji mühendisleri, Sivrihisar'dan geçen raylara yaklaşık bir buçuk kilometre uzaklıkta obruk olduğunu gözlemledi. Sözcü’de yer alan İHA kaynaklı habere göre; hızlı tren hattı açılmadan önlem alınması gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Can Ayday, Tekirdağ Çorlu'da yaşanan elim tren kazasını hatırlattı. 8 Temmuz 2018 tarihinde meydana gelen kazada 25 kişi hayatını kaybederken, 300'e aşkın vatandaş da yaralanmıştı. Hızlı tren hattında çok sayıda obruk olabileceğini söyleyen Ayday, tehlikenin boyutunu şöyle özetledi: “Sivrihisar'da şu anda bizim gözle gördüğümüz ve kaydettiğimiz 8 tane obruk var. Fakat köylünün ve oradaki çiftçilerin de gizledikleri obruklar var. Onlarla beraber 20-25 belki de 30 tane obruk olduğunu söyleyebilirim. Obrukların koordinatlarını GPS ile aldık. Bir veya bir buçuk kilometre kuzeyinden Yüksek Hızlı Tren güzergahı geçiyor. Oradan tren geçecek ve Yüksek Hızlı Tren geçerken fazla sarsıyor. Eğer obruk oluşumuna riskli bir yerden geçerse bu sarsıntıdan dolayı obruk oluşumunu hızlandırır.” Obrukların bulunduğu bölgenin Çorlu'da 25 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının yaşandığı bölgeden daha tehlikeli olduğunu vurgulayan Ayday, “Çorlu'da yaşanan tren kazası buna benzer bir olaydan dolayı gerçekleşmişti. Eğer daha önceden bir zemin etüdü yapılıp bu güzergah dikkatli yapılmış olsaydı oradaki bu kaza olmayacaktı. Çok sayıda vatandaşımız hayatını kaybetti. Aynı olay burada da yaşanmasın. İki olay birbirine çok benziyor ama Çorlu'da ki normal tren yoluydu buradaki ise daha tehlikeli. Çünkü YHT 250 kilometre hızla geçecek. Oradaki sarsıntı obruk oluşumunu arttırır diye düşünüyoruz.” ifadelerine yer verdi. |
-
Deveye sormuşlar boynun neden eğri? Nerem doğru ki diye cevaplamış... Maalesef her işimiz; ben yaptım oldularla yapıldığından, bu işin doğru dürüst (gerçek, bilimsel olarak fizibilite sonrası) yapıldığına inanıyor musunuz? İnanıyorsanız sorun yok! Ama, aklınızda en ufak bir soru işareti varsa işte o zaman "Yandı keten helva!" YANITLA