Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

''Anadolu'yu Avrupa'ya Tren Yolu ile Bağlayacak Balo Projesi'ni Hayata Geçirdik''

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, son 10 yılda İSO'nun 1000 sanayi şirketi içinde 155'inin Anadolu'ya kaydığını belirterek, ''Müthiş bir hareketlilik ve dinamizm var. Bizim onun önünü açıyor olmamız lazım. Sanayi ve büyük firmalar Anadolu'ya kayarken, biz Anadolu'yu Gümrük Birliği'nin içine sokamadık.

yapi.com.tr / AA
''Anadolu'yu Avrupa'ya Tren Yolu ile Bağlayacak Balo Projesi'ni Hayata Geçirdik''

Foto: AA

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Ekonomi Gazetecileri Derneği'nce düzenlenen Kartepe Ekonomi Zirvesi'nde, Türkiye'nin 2011'in ilk 3 çeyreğinde 9.6'lık büyüme oranıyla tarihinde ilk kez büyüme şampiyonu olduğunu, Türk özel sektörünün bu büyümede katkısının yadsınamaz olduğunu kaydetti.

Büyüme oranında özel tüketim ve yatırımların payının yüzde 11.5, kamu yatırımlarının ve harcamalarının payının 1.2, dış ticaretteki aleyhe dengenin -3.1 olduğunu vurgulayan Hisarcıklıoğlu, ''Eğer ithalat ve ihracatımız eşit olsaydı, Türkiye bir rekor daha kıracaktı ve yüzde 12.7'lik bir büyüme gerçekleştirecektik'' dedi.

1 milyon 300 bin ek istihdam

Bu büyümenin 1 milyon 300 bin ilave istihdam sağladığını, Türkiye'de her yıl 750 bin kişi istihdama katıldığı düşünüldüğünde, hem istihdama katılanları işe aldıklarını, hem de stokta bekleyen işsizlerde de azalma olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, SSK'ya kayıtlı çalışan sayısındaki artışın da 1 milyon 100 bin kişi olduğunu, yeni işe başlayanların yüzde 85'inin kayıtlı olarak işe başladığını bildirdi.

Hisarcıklıoğlu, dünyada istihdamı en fazla artan ülkeler sıralamasında Türkiye'nin 2011'in 3. çeyreği itibariyle yüzde 12.8'lik artışla ikinci sırada yer aldığını belirtti.

Yeni açılan şirket sayısı 2010'da yüzde 16 iken, 2011'de bu oranın yüzde 19'a çıktığını, protestolu senet tutarının yüzde -26 iken yüzde -17 olduğunu, çeklerin karşılıksız çıkma oranının ise yüzde 4'ten yüzde 3'e indiğini dile getiren Hisarcıklıoğlu, faal özel iş yeri sayısının da 1 milyon 266 binden, 1 milyon 398 bine çıktığını kaydetti.

Şirketlere de kimlik numarası

Ancak tüm özel sektördeki durum hakkında bilgi veremediğini, önümüzdeki dönemde bu bilgileri verebilir hale geleceklerini ifade eden Hisarcıklıoğlu, ''Gelir İdaresi Başkanlığı, SGK, TÜİK, İçişleri Bakanlığı ve TOBB bir araya gelerek yeni bir Nace çalışması başlattık'' dedi.

Şirketlerin faaliyetlerine göre numara verme işini (Nace) kendilerinin başlattığını, fakat daha sonra her kurum ve kuruluş her şirket için farklı Nace kodu kullanmaya başladığını hatırlatan Hisarcıklıoğlu, şu bilgileri verdi:

''Mayıs ayı sonu itibariyle vatandaşlık kimlik numarası nasıl tekse, bütün şirketlerin Nace kodları da tek olacak. Bu bize kurumlar arasında bütünlük sağlayacak. Aynı dili konuşmaya başlayacağız. Aynı zamanda ticaret ve sanayi envanterini il bazında yapabilir hale geleceğiz. Bundan sonra 'Konya'da Sivas'ta Trabzon'da ayakkabı imalatçılarının listesini ver' dediğiniz zaman bu yılın 8. ayı itibariyle Türkiye'de il bazında ayakkabı üretenlerin listesini vereceğim. Bu devrim niteliğinde olacak. Bir başka şey daha yapıyoruz. Vatandaş olarak hangi konutta oturduğumuzu devlet biliyor, ama hangi şirketin nerede faaliyet gösterdiğine ilişkin bilgi yok. Bu sistemle beraber hangi şirket nerede faaliyet gösteriyor anında görebiliyor olacağız. Seneye genel şirketler hakkında rakamları verebilir hale geleceğim. Türkiye'de yeni teşvik politikalarının oturacağı tabanın da bu olması lazım.''

Enerji fiyatlarındaki artış tüketici fiyatlarına yansımadı

Enerji fiyatlarının hem üretim, hem de navlun fiyatlarını artırdığını, son bir yılda dünyada üretici fiyatlarının çok artmasına karşın bunun tüketici fiyatlarına yansımadığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, dünyada ilk iki aydaki artışın motorinde yüzde 30,5 olduğunu, ancak tüketici fiyatlarındaki artışın yüzde 13 olduğunu dile getirdi.

Hisarcıklıoğlu, önümüzde dönemde yüzde 17'lik artış geleceğini, bunun hem üretim maliyetlerini, hem de malı sevk ederken navlun fiyatlarını artıracağını söyledi.

Rifat Hisarcıklıoğlu, dolaylı vergiler içinde enerjiden toplanan ÖTV'nin oranının yüzde 20 olduğunu, neredeyse dolaylı vergilerin yüzde 25'inin enerjiden alınan ÖTV sayesinde olduğunu kaydetti.

Sanayi Anadolu'ya kayıyor

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, son 10 yılda İSO'nun 1000 sanayi şirketi içinde 155 şirketin Anadolu'ya kaydığını belirterek, ''Sanayi Anadolu'ya kayıyor. Müthiş bir hareketlilik ve dinamizm var. Bizim onun önünü açıyor olmamız lazım. Sanayi ve büyük firmalar Anadolu'ya kayarken, biz Anadolu'yu Gümrük Birliği'nin içine sokamadık. İstanbul'un Avrupa'ya ihracatı yüzde 51, Bursa'nın yüzde 78, Kayseri'nin yüzde 39, İzmir'in yüzde 61, Konya'nın yüzde 33, Gaziantep'in yüzde 24. Anadolu'daki şirketlerimizi gümrük birliğinin içine sokuyor olmamız lazım. Bu onların rekabet gücünü artıracak'' dedi.

Bu konuda yapısal problemler bulunduğuna işaret eden Hisarcıklıoğlu, bu yapısal sorunları gidermek için hem devletin hem de kendilerinin yapacakları bulunduğunu söyledi.

Balo Projesi

Hisarcıklıoğlu, Anadolu'yu Avrupa'ya ten yolu ile bağlayacak Balo Projesi'ni hayata geçirdiklerini belirterek, projeye ilişkin şu bilgileri verdi:

''Bugüne kadar bir tane Avrupa'ya tarifeli konteyner seferi yok. Anodolu'yu Gümrük Birliği'ne sokmak için Balo projesini başlattık. 70 ortağımız TCDD, Ulaştırma Bakanlığı ve TEPAV bu projeyi ortaya çıkardık. Yakın zamanda faaliyete geçecek. Bütün Anadolu'daki mallar gelecek Okcugöl Konsolidasyon Merkezi'nde birleşecek. Buradan konteynerlerle Avrupa'nın içlerine malımızı trenlerle gönderebilme noktasına geleceğiz. Şimdiye kadar AB bize tarife dışı engel uyguluyordu. 'Mal hareketi serbest' diyordu ama bunu taşıyacak kamyonlara kota uyguluyordu. Bu çerçevede hem maliyetimizi ucuzlatacak, hem de kotanın üstüne geçebilecek bir noktaya geleceğiz. Bu proje sadece Anadolu'yu Avrupa'ya bağlama projesi değil, İslamabad'ı Londra'ya bağlayacak. Türkiye'de bu işin merkezinde olacak. Bir taraftan ürettiğimiz ürünleri İslamabad ve Hindistan'a kadar götürecek. Aynı zamanda Afganistan ile ilgili bir proje üzerinde çalışacağız. Burada tren seferleri yavaş yavaş çalışmaya başladı. Bu proje devlet projesi haline geldi. Pakistan hükümeti de destek veriyor.''

Hisarcıklıoğlu, şu anda Pakistan'a mal gönderebilmek için minimum 3 aya ihtiyaç duyulurken, hedeflerinin bunu ilk etapta 12 güne indirmek olduğunu söyledi.

ETİKETLER: kurum proje
http://www.yapi.com.tr/haberler/anadoluyu-avrupaya-tren-yolu-ile-baglayacak-balo-projesini-hayata-gecirdik-_91299.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!