Toplu Konut İdaresi'nin (TOKİ) vatandaşları bilgilendirmek
için açtığı telefon hattı, ''acil servis'' gibi hizmet hizmet
veriyor. Telefon hattını günde ortalama 1200 kişi arıyor. Caminin karşısından ev
almak isteyen de TOKİ konutlarında oturan yakınını ziyaret etmek için bineceği
otobüsün numarasını öğrenmek isteyen de TOKİ Halkla İlişkiler
Birimi'ni arıyor.
TOKİ Haber Dergisi'nde de yer alan bilgiye göre, telefon
hattını arayan vatandaşlar, projeler hakkında bilgi almanın ve şikayetlerini
iletmenin dışında, ilginç, çalışanları gülümseten taleplerde de bulunuyorlar.
TOKİ konutlarında oturup, ''sütçünün apartmanın üst katlarına çıkmasına izin
verilmemesini'' şikayet eden de konut almak istenen ildeki belediye başkanının
telefon numarasını isteyen de halkla ilişkiler birimini arıyor.
TOKİ Haber Dergisin'de yer alan bilgilere göre, vatandaşlara telefonla bilgi
vermek, yardımcı olmak üzere kurulan (0312 565 20 65) numaralı
telefon hattından çağrılara yanıt vermek için 21 kişi görevlendirildi. Bu hatta
günde ortalama 1200 telefon çağrısı geldiği, özellikle kampanya dönemlerinde
gelen çağrı sayısının 3 bine kadar ulaştığı belirtiliyor.
Hattı Batman'dan arayan bir TOKİ sakini, konutun zemininin
hali ile kaplı olduğunu, halıyı yıkamak için sökemediği için yerinde yıkadığını,
suyun tahliye edilmesi konusunda sorun yaşadığını anlatırken, suyun akıtılması
için duvarı delip gider yaptıklarını, ancak halıyı kurutamadıklarını
söylüyor.
Hattı Ağrı'dan arayan bir vatandaş da ''kendisine konut
verilmesi için ismini kime yazdırması gerektiğini'' soruyor. Görevlinin, konut
alma şartlarını anlatıp, peşinatı bankaya yatırması gerektiğini bildirmesi
üzerine vatandaş, ''Bu konutlar parayla mı satılıyor, ben bedava veriyorsunuz
sanıyordum. Hanım ev almamı istediği için aradım'' diye tepki gösteriyor.
İzmir'den arayan bir vatandaş da TOKİ konutlarında oturan
bir yakınını ziyaret etmek istediğini söyleyip, o konutlara giden otobüslerin
numarasını soruyor.
TOKİ'yi arayan başka bir vatandaş da ismini vermemekte ısrar ederken, ne
kadar borcunun olduğunu ve ne kadar süre ile taksit ödeyeceğinin bildirilmesini
istiyor.
TOKİ projelerinden konut almak için arayan bir vatandaş, görevlinin ''Nereden
konut almak istiyorsunuz'' sorusuna, ''Caminin karşısından'' diye yanıt
veriyor.
TOKİ bilgi hattını arayıp, siteye sütçünün ve sucunun ne zaman geldiğini
soran vatandaşlar da bulunuyor. Konut almak, bilgi almak için arayan
vatandaşların, görevlilerin ''nereden arıyorsunuz'' sorusuna, ''cep
telefonundan, evden, ankesörlü telefondan, çarşıdan arıyorum'' gibi yanıtlar
verdiği de çok oluyor.
Oturduğu siteye en yakın banka şubesinin telefonunu ya da konut almak istenen
ilin-ilçenin belediye başkanının numarasını öğrenmek isteyen bazı vatandaşlar da
TOKİ bilgi hattını kullanıyor.
|