'Konuk Ülke Almanya' projesi kapsamında Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul'a katılan Alman firmalardan Alfred Clouth Lackfabrik GmbH&Co.KG, BOLTA Industrie-und Bauprofile GmbH, bt bavaria TOOLS GmbH, Edama Germany, ELOCK2 veWEINMANN Holzbausystemtechnic GmbH'nin yer aldığı organizasyonda, Türkiye ve Almanya ekonomilerinin genel bir değerlendirmesi yapıldıktan sonra iki ülke girişimcileri için potansiyeli yüksek alanlara değinildi ve ikili görüşmelere geçildi.
2011'de dünyanın diğer bölgelerinden farklılaşan bir büyüme gerçekleştiren Türkiye'nin hala gelişmekte olan bir pazar olarak değerlendirilebileceğini kaydeden YEM ve YEM Fuarcılık Genel Müdürü Dr. Barış Onay, çeşitli göstergeler üzerinden Türkiye ekonomisinin bir fotoğrafını çekti. Türkiye'de özel sektörün kamudan daha büyük bir yatırımcı haline geldiğine işaret eden Dr. Onay, Türkiye'nin genel büyümesi ile arasındaki makası kapatan inşaat sektörünün daha sürdürülebilir bir büyüme çizgisine geldiğini bildirdi. Yurtdışı müteahhitlik hizmetleri konusunda çok önemli bir güç olan Türkiye'nin bu avantajından yapı malzemeleri sektörünün de faydalandığını aktaran Dr. Onay, sektörün ihracatının her zaman ithalatından daha fazla olduğunu anımsattı. Almanya'nın Türkiye'nin en fazla ihracat ve ithalat yaptığı ülkeler arasında ilk 10 içinde yer aldığını belirten Dr. Onay, iki ülkenin birbiri için öneminin altını çizdi.
Türkiye'nin neden yatırım yapmak için cazip bir ülke olduğuna dair ipuçları veren AHK Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Pazar Araştırmaları Bölüm Müdürü Frank Kaiser de, Türkiye'nin genç, teknolojiyi yakından izleyen ve hızla büyüyen nüfusuna işaret etti. Türkiye'de son yıllarda yapılan patent başvurularının da yükselen bir grafik çizdiğini bildiren Kaiser, 'yenilikçi' yönü güçlenen Türkiye pazarının yatırım için ideal bir ortam sunduğunu sözlerine ekledi. Türkiye pazarına girecek Alman firmaların Joint Venture ortaklıklar kurabileceklerini, rahatlıkla gayrimenkul edinebileceklerini ifade eden Kaiser, çok istekli ve motive çalışanların da bir avantaj olduğunu söyledi. Mesleki eğitim konusunda bazı eksiklikler olmasına rağmen bunun bir fırsat olarak da görülebileceğini belirten Kaiser'e göre önümüzdeki dönemde öne çıkacak sektörler de enerji üretimi ve enerji verimliliği, sağlık turizmi, bilişim ve eğitim olacak. Türkiye'de yatırım yapacak Alman firmaların nelere dikkat etmesi gerektiği konusunda da bilgi veren Kaiser, Alman girişimcileri anlaşmalar öncesi alternatifleri iyi değerlendirme, Türkiye'nin farklı kültürel arka planlarını dikkate alma, Türk şirketlerdeki keskin hiyerarşi ve bunun karar alma süreçlerine yansımaları konularında da uyardı.
|