TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin
ortaklaşa hayata geçirdiği 80 kilometrelik Aliağa-Menderes Hafif Raylı
Sistemi'nin Alsancak ile Menderes arasındaki ilk
etabı, dün törenle hizmete açıldı. Trenin, Menderes ile Alsancak
arasındaki ilk seferine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, CHP
Genel Sekreteri Önder Sav, İzmir Valisi Cahit
Kıraç, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve
Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile çok sayıda
davetli katıldı. Menderes İstasyonu'nda trene binmeden önce konuşan Ulaştırma
Bakanı Binali Yıldırım, hattın tamamen devreye girdikten sonra yılda 200 milyon
yolcu taşıyacağını söyledi.
İZBAN işletecek
İlk protokolü 1999 yılında imzalanan ve 2005'te yapımı hızlandırılan hattın
İzmirlilere hayırlı ve uğurlu olmasını dileyen Bakan Yıldırım, projenin iki
kurumun kurduğu İZBAN şirketi tarafından işletileceğini söyledi. Bakan Yıldırım,
"Aliağa-Menderes arasında yılda 200 milyon yolcuya hizmet verecektir. Bu proje
Türkiye'de ilktir. İlk olmasının özelliği hem havaalanını şehre bağlayan bir
raylı sistem olması, hem de bu uzunlukta, bu kapasitede Türkiye'de ilk raylı
sistem olmasıdır. Toplu taşımaya yönelik bir hizmet olması, şüphesiz İzmir'in
trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak bir projedir. Aynı zamanda İzmir metrosunun
mevcut altyapısıyla da Halkapınar'da entegrasyon sağlayan bir projedir" dedi.
Yıldırım, şöyle konuştu:
"Bu projeyle İzmirliler daha konforlu, daha rahat bir seyahat yapma imkanına
kavuşacak. Projenin gerçekleştirilmesinde emeği geçen herkesi tebrik ediyorum.
Özellikle TCDD Genel Müdürlüğü ve İzmir Büyükşehir Belediyesi, çok güzel,
uyumlu, örnek bir çalışma ortaya koyup İzmirlilere hizmet etmek için zamanla
yarıştılar ve bu projeyi hazır hale getirdiler. Projenin Kuzey kısmı, yani
Aliağa ile şehir merkezi arasındaki kısmı da 2-2.5 ay içerisinde hazır hale
gelecek ve böylece proje tamamlanmış olacak."
Güzel bir işbirliği
Açılışa katılan CHP Genel Sekreteri Önder Sav da projeyi hayata geçiren TCDD
ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'ni tebrik etti. İzmir'de toplu taşımada önemli
bir ağın bugün hizmete girdiğini, siyasal iktidar ile yerel yönetimlerin değişik
partilerde olmasına rağmen güzel bir örnek sergilediklerini vurgulayan Sav,
şöyle dedi:
"Siyasal iktidarla yerel yönetimler değişik siyasi partiler de olabilir ama
önemli olan hizmetin halka ulaşmasıdır, hizmetin yapılmasıdır. Bunun çok güzel
bir örneğini yaşıyoruz bugün. Ayrı siyasi partilerde olan insanların, hizmette
nasıl birleştiklerini görüyoruz. Sağlıklı işbirliği içinde nasıl eser meydana
getireceklerini görüyoruz. İzmir trafiğini oldukça rahatlatacak, ulaşımı
kolaylaştıracak bir yapılaşma olduğunu görüyorum. Böyle güzel bir hizmetin
İzmirlilere sunulmasından büyük mutluluk duydum. TCDD'nin gösterdiği anlayışa ve
Büyükşehir Belediye Başkanı'nın katkılarına ve bundan sonra da sürecek
dayanışmaya, işbirliğine, halkın hizmetinde yürütülecek çalışmalara teşekkür
ediyorum."
Anı tabağı verdi
Konuşmaların ardından ilk seferi gerçekleştiren Yıldırım, Sav ve
beraberindeki heyet, Alsancak Garı'na gelerek burada komuta kontrol merkezini
gezdi. Buradan Alsancak-Menderes Seferi'ni gerçekleştiren trenle Halkapınar
İstasyonu'na geçen heyet, burada kısa süre incelemede bulundu. Başkan Kocaoğlu,
burada Bakan Yıldırım'a metronun 10'uncu yılı nedeniyle anı tabağı verdi.
Vatandaşlardan protesto
Ulaştırma Bakanı Yıldırım ve CHP Genel Sekreteri Önder Sav'ın ilk seferine
katıldığı trenin önü, Buca Seyhan mahallesinde yaşayan ve altgeçit isteyen
vatandaşlar tarafından kesildi. Ellerinde "Fazla lüksümüz yok, alt geçit
istiyoruz" yazılı pankartlarla bekleyen vatandaşlara trenin kapısından seslenen
Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "İstediğiniz alt geçiti yaparız"
dedi. Ancak kalabalık ikna olmayınca trene Seyhan mahallesi Muhtarı İskender
Karaçöp, Göksu mahallesi Muhtarı Necati Ünal ve Seyhan mahalle temsilcisi
Abdülmenaf Aksoy, temsilci olarak alındı. 3 temsilci ile kısa süre görüşen
Başkan Kocaoğlu, hatta 1 milyar 250 milyon lira harcandığını, bir alt geçidin
yapımından kaçınmayacaklarını dile getirdi. Kocaoğlu, Seyhan mahallesi
sakinleriyle bugün saat 11.00'de protesto noktasında buluşmak üzere sözleşti.
Modern vagonlar
Hatta hizmet verecek üçer vagonlu 33 elektrikli banliyö tren setinden
oluşacak 99 vagonun tamamı klimalı olarak hizmet verecek. En ileri teknolojik
ekipmanlarla donatılmış olan tren setleri, iç dizaynı da konforlu ve rahat
seyahat imkanı sağlayacak şekilde tasarlandı. Araçlar saatte 140 kilometre sürat
yapabilecek.
|