Akçansa’nın Üçüncü Çeyrek...
Akçansa’nın Tüm Fabrikalarında...
Sabancı Holding Yapı Malzemeleri...
Akçansa Çanakkale Fabrikası’na...
Akçansa'dan Sağlık ve Güvenlik...
Akçansa ‘Betondafarkındalık.com’...
Akçansa Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Akçansa 2020 yılının 2. çeyreğinde 4 kıtaya gerçekleştirdiği ihracatıyla FAVÖK değerini %20 artırarak 90 milyon TL’ye yükseltti.
Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşu, yapı malzemeleri şirketi Akçansa, 2020 yılının ikinci çeyrek dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin ilk yarıyılda satış geliri 840 milyon TL olarak gerçekleşti. Pandeminin etkili olduğu ikinci çeyrek dönemde, Akçansa’nın 4 kıtaya gerçekleştirdiği üstün ihracat performansına, uyguladığı sıkı mali disiplin politikasının da eklenmesiyle geçen yıl aynı dönemde 75 milyon TL olan FAVÖK değeri, bu yıl %20 artarak 90 milyon TL’ye yükseldi. Aynı dönemde yüzde 15,4 olan FAVÖK marjı, bu yılın aynı döneminde yüzde 19,8’e ulaştı. Şirketin geçen yıl aynı dönemde 5,9 milyon TL olan net karı ise 33,5 milyon TL olarak gerçekleşti.
Akçansa Genel Müdürü Umut Zenar, finansal sonuçlara ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Akçansa olarak ihracattaki gücümüz ve etkin liman yönetimimiz sayesinde pandemi döneminde 3 fabrika ve 4 limandan, 4 kıtaya ihracat gerçekleştirdik ve haziran ayında Türkiye çimento endüstrisinin tarihi olarak en yüksek aylık ihracat rakamına ulaşarak önemli bir başarıyı daha hanemize yazdırdık. İhracatımızda önemli payı olan Çanakkale Fabrikamızın bu dönemde aldığı ‘Uluslararası Kaynakların Sorumlu Kullanımı Belgesi’ de şirketimizin yurt dışındaki müşterilerinin algısını pozitif yönde artırdı. Buna ek olarak, uyguladığımız sıkı mali disiplin politikamız sonucunda pandemi döneminde genel yönetim giderlerimizi yüzde 11, satış ve pazarlama giderlerimizi ise yüzde 43 oranında azaltırken, FAVÖK marjımızı yüzde 19.8 seviyesine çıkardık. Dünyanın zorlu bir sınavdan geçtiği böyle bir dönemde, büyük özveriyle görev yaparak üretimin aralıksız devam etmesini sağlayan tüm ekip arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı. Genel Müdür Zenar, “2020 yılının sonunda da “4 limandan 4 kıtaya 4 milyon ton ihracat” hedefi ile sektörümüze ve ülkemize katma değer yaratmaya devam edeceğiz” dedi. Düşük karbonlu gelecek için verimlilik ve sürdürülebilirlik ön planda Akçansa’nın, uzun soluklu Ar-Ge çalışmalarının sonucunda pazara düşük CO2 emisyonuna sahip ve çevresel etkilere karşı dayanıklı ürünler sunduğunu belirten Umut Zenar, son olarak hazır beton ürünleri için, Global Cement and Concrete Association (Global Çimento ve Hazır Beton Birliği) tarafından yürütülen çevresel ürün beyan sürecini şeffaf ve sorumlu yönetim anlayışıyla tamamlayan Türkiye’deki ilk şirket olduklarını sözlerine ekledi. |