Ankara 12. İdare Mahkemesi, geçen yaz gündeme oturan
Akay Kavşağı konusundaki gerekçeli kararında, Büyükşehir
Belediyesi’nin mahkeme kararını uygulandığı gerekçesiyle aldığı kavşağı kapatma
kararını hukuka ve kamu yararına uygun olmadığı tespitinde bulundu.
Akay Kavşağı planının iptal edilmesi kararının ardından Ankara Büyükşehir
Belediye Meclisi de kavşağın bariyerlerle kapatma kararı almıştı. Avukat
Sedat Vural, kavşağın bariyerlerle kapatılmasına ilişkin Belediye
Meclisi kararının iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle dava açmış,
davanın ilk incelemesini yapan Ankara 12. İdare Mahkemesi, Belediye Meclisi
kararının yürütmesini oy birliğiyle durdurmuştu.
Mahkemenin, kararının gerekçesinde, “Akay Kavşağı projesine ilişkin mahkeme
kararlarına rağmen, kavşağın 2001’de kullanıma açıldığı ve fiili bir durum
yaratıldığı” ifade edildi.
Davalı Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin, Ankara 3. İdare Mahkemesi’nin
kavşağa ilişkin plan iptali kararının uygulanması amacıyla Belediye Meclisi
kararının tesis edildiğini ileri sürdüğüne yer verilen kararda, buna karşın,
kavşağın, Ankara’da trafiğin en yoğun yerlerden olduğuna dikkat çekildi.
2001’den önce de kullanılıyordu
Kavşağın trafiğe kapatılması halinde, şehir trafiğinin çok ciddi
etkileneceği, işe gidip gelmek için her gün kavşağı kullananların, itfaiye
araçlarının ve bu kavşağa çok yakın yerde bulunan Hacettepe, Ankara Tıp gibi
hastanelere hasta taşıyan ambulansların ciddi şekilde mağdur olacağı kaydedilen
kararda, şu ifadelere yer verildi:
“Bu durumda, Ankara 3. İdare Mahkemesinin kararıyla ilgili imar planlarının
iptal edilmesi üzerine, uyuşmazlık konusu kavşağa ilişkin önceki mahkeme
kararlarının gerekçeleri ve imar planlarına ilişkin esaslar da dikkate alınarak,
şehircilik ilkeleri, planlama esasları ve kamu yararına uygun bir düzenleme
getirilmesi gerekirken, mahkeme kararının uygulandığından bahisle Akay
Kavşağının trafiğe kapatılmasında hukuka ve kamu yararına uyarlık görülmemiştir.
Zira, anılan bölgede, Akay Kavşağının kullanıma açıldığı 2001’den önce de trafik
akışı olduğu ve bölgenin araçlar tarafından yoğun bir şekilde kullanıldığı da
açıktır.”
|