Çanakkale Köprüsü'nde Geçici...
Çanakkale Köprüsü'nün Yaklaşım...
Bakan Karaismailoğlu’dan Çanakkale...
Çanakkale Köprüsü'ne İlk Tabliye Konuldu
1915Çanakkale Köprüsü’nün...
Çanakkale Köprüsü'nün Ayakları...
Çanakkale Köprüsü’nün Kuleleri...
Simgelerin Köprüsü'nde Kule...
Çanakkale Köprüsü Kulelerinde...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü Yükseliyor
1915 Çanakkale Köprüsü Altından...
1915 Çanakkale Projesi’ne...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü’nde...
Adım Adım 1915 Çanakkale Köprüsü
Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kırmızı beyaz renkleriyle Türk bayrağını, 318 metrelik yüksekliğiyle de 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeleyen ayakları, yükselmeye devam ediyor.
Temeli, 18 Mart 2017 tarihinde atılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün köprü ayakları 7'nci blokların da tamamlanmasıyla 50 metre yüksekliğe ulaştı. Cumhuriyet'in kuruluşunun 100'üncü yılını simgelemesi için orta açıklığı 2023 metre olacak köprü, 'dünyanın en uzun kuleler arası açıklığa sahip asma köprüsü' olacak. DHA’da yer alan habere göre; köprünün yapımı için ilk olarak Gelibolu’da Sütlüce, Lapseki’de ise Şekerkaya mevkileri arasında uzun süre denizde sondaj çalışması yapıldı. Bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte 2023 metrelik ayak açıklığıyla dünyanın en uzun asma köprüsü için Çanakkale Boğazı'nın Avrupa yakasındaki Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkiinde şantiye kuruldu. 2'si Türk, 2'si Kore olmak üzere toplam 4 firma tarafından ortaklaşa yapılan köprünün ayaklarının deniz içerisindeki temelini oluşturacak her biri neredeyse futbol sahası büyüklüğünde 2 kule kesonu kuru havuzda inşa edilirken, bir yandan da köprünün deniz altındaki temelinin zemin iyileştirilmesi için Avrupa yakasında 192, Asya yakasında 165 olmak üzere toplam 357 adet 2,5 metre çapında demir kazık denize çakıldı. Çevre hassasiyeti Kuru havuzdaki kule kesonlarının inşası ile deniz içerisine kazıkların çakılması işlemi 2019 yılı başında tamamlandı. Ardından da deniz içerisine batırılacak 74x 83 metre boyutlarında, 15 metre yüksekliğinde ve 51 bin 186 ton ağırlığındaki kule kesonları törenle, kuru havuzdan ıslak havuza alındı. Köprünün ıslak havuzdaki kule kesonlarında, çelik şaft montajı tamamlandı. Geçen Mayıs ayında ise, kule kesonları denize batırıldı. Kule kesonlarının denize batırılma işlemi 24 saat sürdü. Ardından da 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Avrupa ve Asya yakası kule kesonları üzerinde ayaklar yükselmeye başladı. Ayakların yüksekliği 50 metreye ulaştı Köprü çalışmaları nedeniyle Çanakkale Boğazı, birçok kez transit gemi geçişlerine kapatıldı. Bazen de hassas çalışmalar nedeniyle gemilerin köprü çalışması olan bölgede 10 knot yerine 8 knot altında hızla seyretmeleri istendi. Geçiş süresi 6 dakikaya inecek Köprü ayakları 318 metre olacak İncelikli tasarım |