Galata Köprüsü Ulaşıma Kapatılıyor
Depremin Etkisiyle Kayan Demir...
Patara Köprüsü, Ramazan Bayramı'na...
Beyoğlu'nda Metruk Binada...
Bingöl'de Heyelan Nedeniyle...
Adıyaman-Çelikhan Kara Yolunda...
Betonunda Midye Kabukları...
Adıyaman'daki 94 Yıllık Alman...
Yapımı Tamamlanan Köprü Bir...
Dalaman'daki Tarihi Atatürk...
Kırşehir'de Köylülerin Köprü İsyanı
Adana-Mersin Yolu Üzerindeki Köprüde Çökme Riski
Adana-Mersin yolu üzerindeki bağlantı köprüsünün kirişleri ağır hasarlı. ÇÜ İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. İsmail Çağatay, "Depremsiz hali bile can güvenliği açısından risk taşıyor. Komple çökebilir." dedi.
Adana-Mersin karayolu üzerindeki Karaisalı gişeleri otoyol bağlantı köprüsü kirişlerindeki hasar dikkat çekti. Köprü kirişlerinin betonundan ayrılmış açıkta görülen demirleri, kopan kabloları ve dökülen beton parçaları korkutan bir görüntü sergiliyor. Üzerinden ağır araçların geçtiği köprünün hasar gören kirişlerin altından geçen yola da güvenlik amaçlı dubalar yerleştirildi. Sözcü’de yer alan DHA kaynaklı habere göre; otoyol bağlantı köprüsünde inceleme yapan Çukurova Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. İsmail Çağatay, yüksek tonajlı bir aracın çarpması sonucu köprü kirişlerinin ağır hasar almış olduğunu söyledi. Çağatay, “Bu ön gerilmeli kirişler otoyol köprülerinde yaygın olarak kullanılıyor. Bu, içerisinde yüksek mukavemetli çeliklerin olduğu, yedi telli kabloların bulunduğu bir sistem. Ancak burada köprüyü taşıyan kablolarda çok büyük gerilmeler var ve birkaçının da kırılmış olduğu görülüyor. Köprünün üzerinden ağır vasıtalar da geçiyor. Dolayısıyla bu haliyle kullanılmasında büyük bir risk var.” dedi. Kırık betonlar araçlara zarar verir “Kirişlerdeki donatıların arasında bir miktar beton var ama onlar köprünün altından geçen araçların üzerine de düşebilir. Köprü bu haliyle komple de çökebilir. Kiriş elemanları çökebilir. Çünkü yan yana kiriş elemanları birleştirilerek köprü oluşturuluyor. Deprem riski her zaman var. Ama bu köprünün şu anda depremsiz hali bile riskli. Bu haliyle kullanılması durumunda bir deprem etkisine gerek yok. Mevcut hali can güvenliği açısından son derece tehlikeli.” Güçlendirme mümkün görülmüyor |