Kayseri Havalimanı Yeni Terminal...
Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın...
Garanti Ödemesi Şimdiden Maliyeti...
Karayolları’ndan Garanti Ödemelerine...
Osmangazi’den Geçen Her Araç...
Ankara YHT Garı için 33 Milyon...
Garanti Ödemeleri Yılın İlk...
9 Günlük Tatilde 2 Köprünün...
Adanalılar 85 Yıllık Havalimanının...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından...
Çukurova Havalimanı için 2.3...
Çukurova Havalimanı Altyapı...
Çukurova Havaalanı ile İlgili...
Çukurova Havalimanı İhalesi Onaylandı
Çukurova Havalimanı Yolcu...
Çukurova Havaalanında Kamulaştırmalar...
Adana Havalimanı Yolcu Garantisi için Kapatılacak
2021’de 3,4 milyon yolcunun kullandığı ve 37 bin uçağın indiği Adana Havalimanı’nın yolcu garantisi verilen Mersin’deki Çukurova Havalimanı için kapatılacağı iddia edildi.
İstanbul Havalimanı’nın açılmasının ardından, önce tüm itirazlara rağmen kapatılan sonra da millet bahçesi yapılacağı gerekçesiyle yıkımına başlanan Atatürk Havalimanı gündemdeki yerini korurken bir havalimanı tartışması daha başladı. BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; hizmete 1937 yılında açılan Adana Havalimanı’nın Mersin’in Tarsus ilçesinde yapımı süren ve yolcu garantisi verilen Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın açılmasıyla kapatılacağı belirtiliyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre, kapatılacağı ifade edilen Adana Havalimanı sadece 2021 yılında 3 milyon 400 bin yolcuya hizmet verdi. Ayrıca geçen yıl havalimanına inen uçak sayısı ise 37 bin olarak açıklandı. Türkiye'nin beşinci büyük havalimanı olacağı belirtilen Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın bu yıl 29 Ekim’de açılacağı açıklandı. Ancak Adana Havalimanı’nın sadece 35 kilometre uzağına inşa edilen Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın yapımı da yılan hikâyesine döndü. Çukurova Bölgesel Havalimanı projesi ilk olarak 2008 yılında gündeme geldi. 27 Mart 2010'da, Bakanlar Kurulu Kararı’yla Tarsus’un verimli tarım arazileri havalimanı için acil kamulaştırıldı. Uzmanlar ise ısrarlar bölgede yeni bir havalimanının yapımına gerek olmadığını, bunun yerine Adana Havalimanı’nın genişletilmesi gerektiğini belirtti. İnşaatı 2011’de başladı 2016’ın başında DHMİ, gazetelere ilan vererek projenin Yap-işlet-devret modeli kapsamından çıkartıldığı duyurdu ve havalimanının öz kaynakla yapılacağını açıkladı. İnşaatın tamamlanması için yapılan altyapı ihalesi 224 milyon 874 bin TL’ye verildi. Havalimanının üst yapı işleri için 2018'de düzenlenen ihale de 899 milyon TL bedelle verildi. Fakat üstyapı inşaatına hiç başlanmadı. Daha önce Yap-İşlet-Devret modelinden vazgeçilerek ihale edilen projeden bir kez daha geri dönüldü. DHMİ üstyapı tesislerinin yapımı, iç ve dış hatlar terminali ile mütemmimlerinin işletilmesi için Yap-İşlet-Devlet modeliyle 2020’de bir ihale açtı. İhale 297 milyon 100 bin Euro + KDV karşılığında Favori İşletmecilik AŞ/YAKO Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret AŞ ortak girişimine verildi. Genişletilebilirdi Adana Havalimanı’nın kapatılmasını kabul etmemiz mümkün değil. AKP Adana’ya şaşı bakıyor. Adana Havalimanı kapatılırsa arazisi kupon arazi haline gelebilir ve bundan kaygı duyuyoruz. İktidar, tarımın sanayinin başkentlerinden biri olan Adana’ya kan kaybettiriyor. Adana Havalimanı’nda son 65 yılda hiçbir kaza da yaşanmadı. Mersin’e havalimanı yapılarak birilerine bir para mı rant mı aktarılıyor? Bunun sorgulanması gerekiyor. Mersin ve Adana kardeş kentler ama burada bir milli servet kaybı söz konusu.” Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |