"A+ Tüketicisi bir Beklentiyi Satın Alıyor"
Konut Konferansı 2011’in ilk paneli "A+ Konut Geliştirme ve Yeni Tüketici Yaklaşımları" başlığı altında tartışıldı. Moderatörlüğünü Soyak Holding CEO’su Emre Çamlıbel’in yaptığı panelde "A+ kavramının neye işaret ettiği, farklı bakış açılarıyla neleri temsil ettiği" tartışıldı. Bu anlamda panelin açılış konuşmasını da gerçekleştiren Çamlıbel, ilk Anahtar
Konuşmacı Alejandro Aravena’nın gerçekleştirdiği sunumdan yola çıkarak; söz
konusu politikaların ve yaklaşımların Türkiye genelinde de tartışılan hususlar
olduğunu belirtti. Bu kapsamda GYODER tarafından hazırlanmış olan 'Dar
Gelirliler için Konut Politikaları' adlı raporun önemine de değinen Çamlıbel,
panelin konuşmacılarına "A+ kimdir ve beklentileri nelerdir? A+ konutlarında
nasıl bir donanım arıyoruz? A+ için konumun önemi nedir?" gibi sorular da
yöneltti. Pazarlama ve satış stratejileri kapsamında müşteri ile 'empati' kurmanın önemine değinen Durbakayım, "Sizin ürettiğiniz ürün, kişilerin kullanacağı bir ürün. Siz kendinizi o kişilerin yerine koyarsanız problem de yaşamazsınız” dedi. Tüketicinin konuta taşındığı ilk günün ayrı bir önemi olduğuna değinen Durbakayım, taşınma sürecinde bir yetkilinin tüketicinin yanında bulunması gerektiğini ifade ettikten sonra; "Empati kurun, doğru lokasyon ve doğru fiyatlarla müşterinin en telaşlı gününde yayında olun" dedi. Astay Gayrimenkul Genel Müdürü Atilla Öztürk ise arka planda otel projelerine hakim oluşlarının bir anlamda kendilerine artı bir değer kazandırdığını belirterek, "A+ konut üreticileri otel imalatında eskiden kullanılan pek çok teknolojiyi altyapı tasarımı anlamında konut projelerinde kullanıyorlar ki bu da bir zaruret" dedi. Tüketicilerin fiziksel özelliklerden çok arka planda bulunan sistemi sorguladıklarını belirten Öztürk, A+ tüketicisinin bir beklentiyi satın aldığını anlattı. Tüketici beklentisinin bütün takiplerini gözeten bir yerleştirmeyi öngördüklerini vurgulayan Öztürk, bunun çok maliyetli olduğunu belirttikten sonra lokasyonun ve 'manzara' faktörünün önemine odaklanarak "manzara A+ için önemli bir etken" dedi. Siemens Ev Aletleri Satış Direktörü Haluk Çelebioğlu konuya daha farklı bir bakış açısıyla baktıklarını, hem kullanıcıların hem de konut üreticilerinin kendileri için müşteri olduğunu aktararak konuşmasına başladı. Yapı ve binalardaki gelişmeyi takip ettiklerini, konut üreticileri ile entegre bir biçimde çalıştıklarını anlatan Çelebioğlu, sorun çözme anlamında konut üreticilerinin yanında olmaya çalıştıklarını ve bu bağlamda kendi uzmanlık alanlarıyla ilgili çıkabilecek sorunları en aza indirmeye çalıştıklarını kaydetti. Tüketicinin tercihlerinin inşaat gelişimine bağlı olarak değiştiğini anlatan Çelebioğlu, "A+ dediğimiz zaman konutlarda gerçek anlamda enerji tasarrufundan bahsetmemiz gerekiyor" dedi.
|