img src="http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/2007\haber\54565.jpg" align="right" hspace=5 vspace=5>İstanbul trafiğine tünellerle neşter vurmak için başlatılan "7 Tepeye 7 Tünel" projesi büyük bir hızla ilerliyor. 7 tünelin ihalesi yapılan ilk ikisinde ışığın görünmesine çok az bir zaman kaldı. Kâğıthane-Piyalepaşa ve Dolmabahçe hattını birleştirecek tünelin eylül civarında hizmete girmesi bekleniyor. Sarıyer'den, Dolmabahçe'ye uzanan tünel projelerin tamamı ise 2010 yılında tamamlanmış olacak. Yerin yaklaşık 40 metre altında sürüdürülen çalışmada, günde sadece iki metre ileri gidilebiliyor.
Bir saatten 10 dakikaya
Tünel çalışmalarında bir metre ileriye gitmenin bedeli ise 25 bin YTL. 20 yılda bitirilen, yaklaşık 1 milyar dolara mal olan 2 bin 800 metrelik Bolu Tüneli'nin aksine, bin 750 metre uzunluğundaki Piyalepaşa hattı sekiz ayda bitiriliyor. Piyalepaşa'dan Sarıyer'e uzanacak ve 3 yılda bitirilmesi hedeflenen 17 kilometrelik tünel çalışmasının maliyeti ise yaklaşık 200 milyon dolar olacak. Projenin tamamlanmasının ardından normal trafikte 1-1.5 saatte alınan mesafeler 4-10 dakikaya kadar düşecek. Çift yönlü yapılan tüneller her türlü teknik imkânlarla donatılacak ve Dolmabahçe'den sisteme giren bir araç hiç trafiğe karışmadan TEM yoluna ve de havaalanına bağlanmış olacak.
Kamulaştırma yok
Tüneli SABAH ekibiyle birlikte gezen İstanbul Büyükşehir Belediyesi Altyapı Koordinasyon Müdürü Mücahit Demirtaş, "İstanbul tünel projelerinin hayata geçmesiyle birlikte nefes alacak. Gecemizi gündüzümüze kattık ve başardık" dedi. Projede kamulaştırma sorunu yaşanmadığını da vurgulayan Demirtaş, bunun maliyeti düşürdüğünün altını çizdi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın projeyi onaylamasının ardından; Paris, Barselona gibi emli Avrupa merkezlerine giden bir heyet bu şehirlerde incelemelerde bulundu. Yüksek teknolojiyle donatılacak olan tünellerde; tünel içindeki kazalar ve oksijen durumu gibi konular sürücülere dinledikleri radyolardan iletilecek.
|