AVM Ciro Endeksi Yüzde 4.5 Arttı
Avm Partners, mfi AG’deki...
550 Bin Liraya Komple Kiralık AVM
Perpa Yönetimi İçinde AVM Krizi!
Yıkılan Fabrikalar ile İlgili...
Terkedilen AVM'yi Balıklar Bastı!
AVM Furyası: Sayı 368’i Buluyor
Ankara’ya Yeni Bir AVM Geliyor
35 Yeni AVM Faaliyete Başlayacak!
AVM Yatırımları Hız Kesmiyor
Kule Kalsın AVM Yıkılsın
Okulu Yıkıp Yerine AVM Yapan...
Profilo AVM Satılıyor
Maltepe'deki AVM Projesine...
Güvenç: AVM Değil Yeşil Alan Şart
‘Okul Arazisine AVM Planı’...
AVM'ler Hakkında Kim, Ne Dedi?
"Buralarda Ne Bir Gökdelen,...
Atakule AVM Yıkılıyor
AVM Sayısı 10 Yılda 62’den 310’a Çıktı!
Maltepe'de AVM Komşuluğu
3 Yılda 123 AVM
Türkiye genelinde 2014, 2015 ve 2016 yıllarında sırasıyla 64, 42 ve 17 olmak üzere toplam 123 alışveriş merkezi açılması bekleniyor.
EVA Gayrimenkul Değerleme Danışmanlık ile araştırma şirketi Akademetre Araştırma & Stratejik Planlama işbirliğiyle hazırlanan rapora göre alışveriş merkezi sektörünün mevcut büyüklüğü 9.2 milyon olarak düşünüldüğünde, 2016 yılında 13.4 milyon metrekareye ulaşacağı ve yüzde 46 oranında büyüyeceği görülüyor.
Arz-talep dengesi önemli Hürriyet'in haberine göre, İstanbul’da AVM’ye ihtiyaç olduğunu belirten uzmanlar, ilçe bazında arz ve talep dengesinin birbiriyle örtüşüp örtüşmediğinin iyi analiz edilmesi gerektiğinin altını çiziyorlar. 2014 Mart ayı itibariyle İstanbul’da AVM sayısının 105, kiralanabilir alanın 3 milyon 777 bin 724 metrekare olduğunu ifade eden uzmanlar; 2014, 2015 ve 2016 yıllarında AVM sayısının sırasıyla 133, 150 ve 157 şeklinde gerçekleşeceğini, kiralanabilir alanın 5 milyon metrekareyi aşacağını söylüyor. 2014-2016 aralığında kiralanabilir AVM alanı bakımından Çanakkale, Edirne, Isparta, Ordu ve Zonguldak’ın en yüksek potansiyele sahip olan, Aydın, Eskişehir, Konya, Mersin ve Yalova’nın ise en düşük potansiyele sahip şehirler olduğu hesaplanıyor. Araştırmaya göre 2009 yılında 20.6 milyar TL olan Türkiye AVM sektörü cirosunun, 2014 yılında 73 milyar TL, 2016 yılında ise 95.1 milyar TL’ye ulaşacağı kaydediliyor. Organize perakendeciliğin 2016 yılında yüzde 13.2 büyüme kaydedeceği belirtiliyor. |