![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/158761/14062b5c033040da964f2af238f92b8d-146x82.jpg)
Bakım Nedeniyle 15 Gün Kapalı Kalacak!
![](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/142592/98a3ff2d20f9410ca8b6fc58de188e7f-146x82.jpg)
Ortaköy Viyadüğü'nde Bakım...
![Foto: İslam Yakut (AA)](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/135402/2debb339ef6f4b43913aca8a93953a85-146x82.jpg)
Ulaştırma Sektörüne 442,8...
2014'te Yol Bakımına 1 Milyar 611 Milyon Lira Harcandı
2008'de yol bakım onarımına 665 milyon lira harcanırken 2014'te 1 milyar 611 milyon liraya yükseldi.
![2014'te Yol Bakımına 1 Milyar 611 Milyon Lira Harcandı](http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/134028/1e78406350c34fa0b1e4a77db2e7eaf1-480x268.jpg)
Maliye Bakanlığı verilerine göre 2008′de yol bakım onarımına 665 milyon lira harcanırken 2014′te bu rakam 1 milyar 611 milyon liraya yükseldi. Sözcü Gazetesi'nin haberine göre, duble yollarda dayanıksız asfalt kullanılmasıyla 2008′de yol bakım onarımına 665 milyon lira harcanırken 2014′e gelindiğinde bu rakam iki kattan fazla artarak 1 milyar 611 milyon liraya yükseldi.
Buna göre 2010 yılında 2 bin 228 kilometreyle zirveye çıkan duble yol yapımı 2011′den itibaren hızla geriledi. 2013′te 8 kilometresi otoyol, 798 kilometre duble yol yapıldı. 2014′te bölünmüş yol yapım hedefi olarak 750 kilometre olarak konulmuştu. Ancak bu rakam 38 kilometresi otoyol olmak üzere 665 kilometre olarak gerçekleşti. 2015′e girildiğinde 2 bin 282 kilometresi otoyol olmak üzere 23 bin 716 kilometre olarak gerçekleşen toplam duble yol uzunluğu AKP hükümetinin hedefinin 2 bin 284 kilometre gerisinde kaldı. Gerçekleşen rakamlar hükümetin 2023 için belirlediği 37 bin kilometre duble yol hedefine ulaşılmasını da imkansız hale getirdi. Çünkü bu rakama ulaşmak için her yıl 1750 kilometre duble yol yapılması gerekiyor. Oysa Karayolları Genel Müdürlüğü, 2015′te 1000 kilometre duble yol yapmayı hedefliyor. Her yıl 1000 kilometre yol yapılsa bile 2023′te gelindiğinde duble yolların uzunluğu 32 bin kilometreyi bile bulmayacak. Ulaştırma eski Bakanı Lütfi Elvan geçen kasım ayında TBMM’de yaptığı bütçe konuşmasında duble yolların yüzde 78′inin iki-üç yıl ömürlü sathi kaplama adı verilen asfalttan yapıldığını açıklamıştı. Sathi kaplama asfaltın maksimum 2-3 yıl dayandığını ve tekrar yapılmak zorunda kalındığını söyleyen Elvan, bundan sonra Bitümlü Sıcak Karışım (BSK) denilen maliyeti yüksek uzun ömürlü asfalta ağırlık verileceğini belirtmişti. Asfalt uzmanı inşaat mühendisi Erol Dikicioğlu’nun yaptığı araştırmaya göre Bakan’ın da kalitesiz dediği sathi kaplama yollarda 20 yılda ortalama 7 kez astarsız, 3 kez de astarlı olarak 10 kez yeniden onarım yapılıyor. BSK’da ise ortalama 14 yılda bir onarım yapılıyor. |