"Çatalhöyük ana temasıyla hazırlanan Türkiye pavyonunda daha iyi
şehir ve daha iyi yaşamın Anadolu'da başladığını göstermek istiyoruz. Bu
ülkemizin tarihi zenginliği, pavyonumuz da bu zenginliği ve ana temaya uygunluğu
simgeliyor."
Çin'in Şanghay şehrinde 1
Mayısta açılacak 2010 Dünya Fuarı (EXPO) için hazırlıklar yoğun şekilde
sürerken, Türkiye Pavyonu Yüksek Komiseri Büyükelçi Sencar
Özsoy, ''Türkiye pavyonunun Dünya Fuarı'nın ana temasına uygun olarak
hazırlandığını'' belirtti.
Dünya Fuarı'nın ana temasının ''Daha iyi şehir
ve daha iyi yaşam'' olduğuna işaret eden Özsoy, ''Çatalhöyük ana
temasıyla hazırlanan Türkiye pavyonunda daha iyi şehir ve daha iyi yaşamın
Anadolu'da başladığını göstermek istiyoruz. Bu ülkemizin tarihi zenginliği,
pavyonumuz da bu zenginliği ve ana temaya uygunluğu simgeliyor. Bazı pavyonlar
ana temayla ilgisi olmayan tasarımlar yapmışlar, bu da onların takdiri, ana
temaya uygun pavyon yapmamız bize artı puan getiriyor ve ilgiyi çekiyor''
dedi.
Türkiye pavyonu,
2 bin metrekarelik hazır alan alınarak binaya giydirme olarak
yapıldı. Binanın dış cephesinde yer alan tasarımın hazırlanmasında Çatalhöyük'te
bulunan resimden
esinlenildi.
Çinlilerin Türk pavyonuna ilgisi
Özsoy, Türk pavyonuna gösterilen ilginin iki nedenden
kaynaklandığı görüşünü dile getirerek, ''Çin pavyonu ile rengimiz aynı,
Çinlilerin sevdiği bir renk. Bunu bilerek seçmedik, Çatalhöyük'ü aynen
yansıttığımız için tesadüfen aynı oldu. Rengimiz güzel, dış cephemizin tasarımı
güzel, albenisi var, ilginç geliyor''
dedi.
Özsoy, ilginin
ikinci nedeni olarak da Türk pavyonunun mimari açıdan bir
felsefe içinde tasarlanmasını gösterdi.
184
gün sürecek EXPO'yu 70 milyon kişinin ziyaret
etmesinin beklendiğini hatırlatan Özsoy, Türk pavyonuna da
yüzde 10'luk ziyaretçi kitlesi beklediğini ifade ederek, şöyle
konuştu:
''Bu
gerçekleşirse 7 milyon insan demektir. 7 milyon kişinin Türkiye ile birebir
teması bizim için tahminimizin üstünde bir artı değerdir. 5 dakika da kalsa,
yarım saatte kalsa 7 milyon insana Türkiye hakkında bilgi vermek inanılmaz bir
tanıtım demektir.''
31 Ekim'e kadar açık kalacak EXPO
2010'a 192 ülke ve 50 uluslararası
örgüt katılacak. 5,28 kilometrekare genişliğindeki alana kurulan
EXPO'nun bütçesi 28,6 milyar yüen (4,18 milyar ABD Doları) olarak
açıklandı.
|