Çanakkale Köprüsü, OSB’lere...
Çanakkale Köprüsü 'Proje Finansmanı’nda...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde...
Kamunun Sırtına 11 Yıllık Yeni Yük
Çanakkale Köprüsü'nden Euro...
“Çanakkale Köprüsü Büyük Oranda...
Çanakkale Köprüsü'nün Tabliye...
Çanakkale Köprüsü'nde 67 Tabliyenin...
Çanakkale Köprüsü'nde Geçiş...
FSM Köprüsü'ndeki Çalışmalar...
Fatih Sultan Mehmet Köprüsünün...
Çanakkale Köprüsü Bağlantı...
Çanakkale Köprüsü’nde Güvenlik...
Çanakkale Köprüsü'nün 3. Tabliye...
Çanakkale Köprüsü’nde Askı...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
Çanakkale Köprüsü İnşaatında...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün Yolu Göründü
Çanakkale Boğazı'nda Avrupa ve Asya kıtalarını ilk kez birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'ne 30 tabliye blokunun montajı yapıldı.
Nüfusa paralel olarak artan araç sayısıyla birlikte Çanakkale Boğazı, özellikle uzun bayram tatillerinin yanı sıra yaz aylarında yaşanan yoğunluğa bağlı olarak uzun bekleme süresiyle geçilebilirken, kış aylarında olumsuz hava koşullarının etkili olduğu günlerde ulaşımda aksamalar yaşanıyor. Tüm bu problemlere kalıcı çözüm üretecek ve boğazda kesintisiz ulaşım sağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün hizmete açılması için geri sayım başladı. Avrupa ve Asya kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk kez birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de atılmıştı. Aradan geçen 4,5 yıllık süre sonunda köprünün yolu göründü. DHA’da yer alan habere göre; ana halatların montajının tamamlandığı köprüde, araçların geçeceği yolu oluşturacak tabliye bloklarının montajı bir süre önce başlamıştı. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yolunu oluşturacak, her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki mega tabliye bloklarının bağlanacağı askı halatlarının ana halatlara montajı devam ediyor. Cumhuriyetin kuruluşunun 100'üncü yılını simgeleyen köprünün 2 kule arasındaki 2023 metre uzunluğa sahip orta açıklığına 15 mega tabliye blokunun montajı yapıldı. 'Dünyanın en uzun asma köprüsü' unvanını kazandıracak kuleler arasındaki 2023 metrelik orta açıklıkta araçların geçeceği yol da görünmeye başladı. Orta açıklıkla beraber kuleler ile yaklaşım viyadüklerinin bağlantısını sağlayacak kenar açıklıklara şu ana kadar toplam 30 tabliye bloku montajı yapıldı. En uzun orta açıklığa sahip asma köprü olacak 18 Mart 2022'de hizmete açılacak |