Eczacıbaşı İlaç-İş GYO işbirliğiyle 2006’da kapılarını açan alışveriş merkezi (AVM) Kanyon, ilk döneminde yıllık 7 milyon ziyaretçi çekerken 10. yılında bu rakam 14 milyona yükseldi. Habertürk'ten Menekşe Ataselim'in haberine göre, Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Başkan Yardımcısı ve Kanyon Genel Müdürü Cem Eriç, “Türkiye’de AVM sektörü çok hızlı büyüdü. Özellikle Kanyon’un yer aldığı İstanbul’daki Şişli- Levent hattında ciddi bir arz var. 2006’da bu bölgede toplam 200 bin metrekare kiralanabilir alan oluşturan AVM vardı. Bugün ise 3 kat artışla 650 bin metrekareye kadar yükseldi” dedi.
Kanyon hayata geçirilirken bölgede bu kadar sert bir rekabet beklenmediğini dile getiren Eriç, şöyle devam etti: “Son olarak Zincirlikuyu’daki Zorlu Center da devreye girdi. Elbette pasta gittikçe bölünüyor. Ancak Kanyon bu bakımdan beklentileri aşan bir proje oldu. Yıllık ziyaretçi sayımız 7-8 milyondan 14 milyona yükseldi. Buradan da anlaşılıyor ki rekabette ayrışabildik. 10 yılda toplam 110 milyon kişi Kanyon’u ziyaret etti.”
Kanyon’un yarattığı toplam ticaret hacminin 2015 itibarıyla 550 milyon TL olduğunu açıklayan Eriç, 2014’e kıyasla yüzde 9 büyüme elde edildiğini kaydetti. Terör olayları ve yükselen kurla 2016’nın ilk 4 ayının zor geçtiğini ifade eden Eriç, “Perakendeciler kampanya ve indirimlerle, kârdan feragat ederek bu dönemi geçirmeye çalışıyorlar. Biz de gereken yerlerde destek sağlıyoruz. İlk 4 ay yüzde 7 büyüdük. Yazın gelmesiyle herkes normalleşme bekliyor” dedi.
Ege Perla'yı da yönetecek
Kanyon’un yönetim ve işletmesini de Kanyon AŞ’nin yaptığını ve bu alanda artık daha fazla projede çalışacaklarını belirten Cem Eriç, “İş GYO’nun İzmir’deki Ege Perla projesinde de AVM’nin yönetim ve işletmesini yapacağız. Geliştireceğimiz bir alan olacak” dedi.
|