YOK OLMADAN: Doğa ve Sürdürülebilirlik Üzerine Bir Sergi
İstanbul Modern, 2016'yı doğayı yücelten ve çevresel farkındalığı gündeme getiren bir sergi ile karşılıyor.
Sergiler
BAŞLANGIÇ TARİHİ: | 13 Ocak 2016 |
BİTİŞ TARİHİ: | 5 Haziran 2016 |
YER: | İstanbul Modern |
ŞEHİR: | İstanbul |
DÜZENLEYEN: | İstanbul Modern |
ANA SPONSORLAR: | Eczacıbaşı Topluluğu, Şekerbank |
DESTEKLEYENLER: | TAV Havalimanları Holding |
DİĞER BİLGİLER: |
A: Meclis-i Mebusan Cad. Liman İşletmeleri Sahası Antrepo No: 4, Karaköy, İstanbul |
+ Ajandama Ekle |
Sergi, doğayla ilgili kavramsal araştırmalar yapan ve ekolojik meseleleri sanatsal pratiğinin temeline alan sanatçılardan bir seçki sunuyor. Farklı dönemlerden sanatçıların doğaya bakışlarını ve “sürdürülebilirlik” kavramıyla çetrefilli ilişkilerini yansıtan çalışmalar, insanın ekosistem ile etkileşimine dair farklı yorum ve öngörüler içeriyor. Sergide Türkiye ve farklı coğrafyalardan yirmi sanatçı ve sanat grubunun resim, heykel, yerleştirme, fotoğraf ve hareketli görüntülerine yer veriliyor. 19. yüzyıldan günümüze farklı dönemlerden sanatçıların doğayı nasıl algıladıklarını ve sürdürülebilirlik kavramıyla ilişkilerini yansıtan çalışmalarda, insanın bitki ve hayvanlar başta olmak üzere tüm ekosistem ile etkileşimine dair yorumlara ve yenilikçi önerilere yer veriliyor. Sergideki yapıtlardan bazıları büyük ekolojik meseleleri çözmenin olanaksızlığına işaret ediyor, bazılarıysa ekosistemin korunmasına ve insan türünün onunla uyum içinde varlığını sürdürebilmesine yönelik öneriler içeriyor. Sergide doğayı kavramsallaştırarak ele alan sanatçılar, konu ve malzemelerini doğadan seçiyor, hatta doğanın bizzat kendisini sanatsal üretim tekniği olarak kullanıyor. Türkçe-İngilizce hazırlanan sergi kataloğunda “YOK OLMADAN”da yer alan sanatçı ve yapıtlarla ilgili metin ve fotoğrafların beraberinde, sergi için yazılan ve konu üzerine farklı bakış açıları sunan üç makale yer alıyor. Çelenk Bafra ve Paolo Colombo’nun küratöryel sunumlarını takiben Post Carbon Institute’teki çalışmalarıyla tanınan eğitimci ve çevreci Richard Heinberg makalesinde “neden sürdürülebilirlik?” sorusuna yanıt ararken, sanat tarihçi Dr. Roger Cook ise “Dostum Güzel Hava: Antroposen için Sanat” başlıklı makalesiyle sergideki yapıtlar bağlamında doğa ve sanat ilişkisini yorumluyor. Katılımcılar: Küratörler: |