ağdaş Türk sanatında, romantik resim anlayışını kendine özgü bir üslupla yorumlayan Ertuğrul Ateş'in en yeni çalışmaları Teşvikiye Sanat Galerisi'nde.
New York, Chicago, Miami, Boston, Los Angles gibi dünyaca ünlü birçok sanat kentinde sergiler düzenleyen, Ahmet Ertegün gibi önde gelen koleksiyonerlerin koleksiyonunda resimleri bulunan Erturul Ateş, İngiltere'de aldığı resim eğitimi sırasında romantik İngiliz ressamlarından etkilendi. O zamandan bu yana Ateş, romantizm ağırlıklı resimlerine farklı temalar ekledi ve sanatında oldukça özgün bir romantizm anlayışı geliştirdi.. Ateş'in resim anlayışının sınırlarının genişlemesine etki eden en önemli kaynaklar bilinçaltı, mistisizm, gerçeküstücülük ve simgeselliktir.
Sanatçı, zaman ve mekân duygusunun olmadığı resimlerinde tüm artistik ve düşünsel yetisini kullanarak oldukça kendine has bir atmosfer ortaya serer. Gerçekten de Ertuğrul Ateş'in resminde, onun çok kullandığı ve tesadüfen resmine giren kurdele başta olmak üzere, kadın figürleri, çıplaklık, anlamını bilinçaltında bulan cinsel imgeler, metaforik bir unsur olarak kuş teması, uçuculuğa gönderme yapan tüyler ve buna benzer birçok temsili unsur yer alsa da Ateş'in resimlerinde soyuta varan düşsel bir atmosfer dikkat çeker. Onun resimleri, ressamın kendisinin ve bu resimlerle karşılaşan izleyicinin aşk, tutku, isyan, keder, hiddet, coşkunluk gibi insana dair tüm duygularının renklerle ve hareketli ya da durağan formlarla ifade edilmesidir. Bu noktadan bakıldığında Ateş'in resimlerinde hareket ve sonu gelmez bir enerji vardır.
Ertuğrul Ateş'in imgelerle kuşattığı ve her bakışta farklı hikâyelerin kendini ele verdiği resimleri sadece içerdikleri simgesel değerlerle ya da sadece resimsel olarak değil aynı zamanda onun mistisizmden Rönesans'a, bilinçaltı akımlarına kadar kafa yorduğu tüm düşünsel arka planlarla birlikte bakılmaya ve yorumlanmaya fırsat veriyor.
|