Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Söylentinin Cemaat Oluşturma Gücü

‘Rumour as Media / Medya Olarak Söylenti’

NTV

Sergiler

Söylentinin Cemaat Oluşturma Gücü
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 20 Eylül 2006
BİTİŞ TARİHİ: 21 Ekim 2006
YER: İstiklal Caddesi No. 14-18, Beyoğlu-İstanbul
DÜZENLEYEN: Akbank Sanat
DİĞER BİLGİLER: T: (0 212) 252 35 00 - 01 F: (0 212) 245 12 28 E: akbanksanat@akbank.com
+ Ajandama Ekle

b>Akbank Sanat, 2006-2007 sergi sezonunda, ‘Rumour as Media / Medya Olarak Söylenti’ başlıklı ilk sergisiyle, sanatseverlerle buluşuyor.

Küratörlüğünü Stephen Wright’ın yaptığı, Petra Bauer, Jochen Gerz, Lamia Joreige, Martha Rosler, Walid Sadek, The Speculative Archive, Ultralab’ın eserlerinin yer alacağı ‘Medya Olarak Söylenti’ sergisi, 21 Ekim tarihine kadar gezilebilir.

Akbank Sanat, “Rumour as media / Medya olarak söylenti” adını taşıyan sergisiyle, toplumun her kesimini ilgilendiren, etkileyen güncel bir konuyu gündeme getiriyor. Sergiyi Beyoğlu - İstiklal Caddesi’nde yer alan merkezinde, Stephen Wright’ın küratörlüğünde sunacak olan Akbank Sanat, bu çalışmayla güncel bir konuyu yedi yabancı sanatçının gözüyle yansıtıyor.

27 Eylül’de konferansı gerçekleşecek olan sergi, dünyanın en eski iletişim aracı olarak kabul edilen ve birçok farklı ülkede, şehirde olduğu gibi İstanbul’da da kol gezen, toplumun her kesimini esir alan söylentinin performatif gücünü belgelemeyi amaçlıyor. Sergi, çağdaş sanatçıların çözümleme, etkisini yönlendirme ya da gücünden faydalanma hedefi doğrultusunda söylenti medyasını ne şekillerde kullandıklarını da inceliyor.

“Söylentiden daha fazla yayılabilen başka bir şey var mıdır? Ya da daha yıkıcı bir şey? (...) Kardeşleri dedikodu ve şayia - hatta geniş anlamıyla “havadis” denilen şey - gibi, söylenti, alt sınıfların varlıklı ve ünlülere olan öfkelerini, onlar hakkında şereflerine leke sürecek yalan yanlış bilgiler yayarak boşaltmalarını sağlayan bir yol değildir yalnızca. Ancak iktidar sahiplerinin kamuoyunu etkilemek için başvurduğu bir yol da değildir sadece. Söylentinin etkisi bu derece şiddetliyse, bunun nedeni söylentinin bir medya olmasıdır.

(...) Söylentinin önlenmesini ya da kontrolünü bu kadar imkansız kılan; ve cep telefonu, medya ve blogosferin bu derece öne çıktığı bir çağda söylentinin bu kadar parlak ve son derece müphem bir geleceği olmasının nedeni de budur. Bugün, modern iletişim yolları söylentinin alanını genişletmiştir, blogosfer ve internet şayialarla kaynamaktadır.”

“Medya Olarak Söylenti” sergisinin küratörlüğünü üstlenen Stephen Wright, söylentinin neden bir medya olduğunu ve toplumun her kesimini etkileyen gücünü bu sözlerle açıklıyor.

Wright, sergiye katılan sanatçıların eserlerinde, söylentinin paradoksal cemaat oluşturma kapasitesi - yani söylentinin katılımcılarını emin belirsizliğe dair kolektif bir retorik eyleme çekmekteki becerisi - üzerine yoğunlaştıklarını belirtiyor.

http://www.yapi.com.tr/etkinlikler/soylentinin-cemaat-olusturma-gucu_48647.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!