garajistanbul'da Şubat Ayı
garajistanbul'da Şubat Ayı
Diğer
BAŞLANGIÇ TARİHİ: | 1 Şubat 2008 |
BİTİŞ TARİHİ: | 29 Şubat 2008 |
YER: | garajistanbul |
DÜZENLEYEN: | garajistanbul |
DİĞER BİLGİLER: | Tomtom Mah. Yeni Çarşı Cad. Kaymakam Reşat Bey Sk. No:11a 34433 Galatasaray-Beyoğlu / İstanbul+90 (0) 212 244 44 99 +90 (0) 212 244 22 90 info@garajistanbul.com |
+ Ajandama Ekle |
garajistanbul’da Şubat ayı programı:
Küba’da okuma tiyatrosu olarak sahnelenen “Chamaco”adlı ikinci tiyatro oyunu ise, Kübalı yönetmen Orestes Peres Estanquero’nun rejisiyle 2006 – 2007 sezonunda ilk defa dünya prömiyerini yaparak Türk seyirciyle Semaver Kumpanya’nın sahnesinde buluştu. Abel Gonzales Melo’nun yazdığı ve 2006 yılında “İspanya Büyükelçiliği Dramaturgi Yarışması”nda Birincilik Ödülü alan “Chamaco”da, sinematografik sahneleme tekniği kullanılarak, Türkiye’de denenmemiş yenilikçi bir tiyatro dili bu kez 17 ve 24 Şubat’ta garajistanbul’da seyirciyle buluşuyor. Dans Çıplak Ayaklar Kumpanyası .“dzzzt dzzzt” adlı Çıplak Ayaklar Kumpanyası'nın yeni eserinde Fetsus Okey'in ölümü "!" sonrası hazırlanan gösteri, ağırlıklı olarak "farklı" olanın yaşatılmaması ya da dışlanması olarak izlenebilir. Giderek daha ırkçı ve tahammülsüz yaşadığımız dünyada hafızamızın uyuşturulduğu, şiddetin haklı gösterildiği; renk, dil , din ve cinsiyet ayrımının arttığı gündelik yaşamımız, tamamen "kimlik" lerimizin savaşına dönüştürüldü. Bu eser "kimlik" ve "toplumsal hafıza" konuları tartışılarak oluşturuldu. “dzzzt dzzzt” 4 ve 5 Şubat saat 20.30’da garajistanbul’da. garajistanbulpro
Çağdaş gösteri sanatlarının genç temsilcilerinden Bedirhan Dehmen (BGST) ve Şafak Uysal [laboratuar] koreografisiyle, bir garajistanbulpro yapımı olan “Güneşli Pazartesi” 11, 12, 18 ve 19 Şubat saat 20.30’da garajİstanbul’da sahne alıyor. “Arkadaşlık tasvirleri hep ideallerle çizildi, mitlere konu oldu. Peki ama bu seçmede ortalama erkeğin dostluk anlayışına ne kadar değinildi? Erkekler, kendileri ve birbirine, gerçekten ne kadar dost oldu?” Eser, konusu itibariyle erkekler arası dostluğu mercek altına yatırıyor. İki koreograf, ilk ortak çalışmalarında, kişisel deneyimlerinden ve tarihte yer etmiş arkadaşlık tahayyüllerinden hareketle yola çıkıyor. Başlangıç noktaları ise arkadaşlık edebiyatının klişelerinden birisi olan “meşhur dostluklar atlası”nda hep erkeklerin, üstelik sıklıkla destansı terimlerle yer alıyor olması. |