Uluslararası Gelenekten Geleceğe...
Arredamento ile Ayın 14’ü:...
Türkiye’de Mühendislik ve...
Arredamento ile Ayın 14’ü: Mimarlığın Kamusallığı ve Sosyal Medya
“Güncel Mimarlık Tartışmaları: Arredamento ile Ayın 14’ü” , 14 Aralık 2021 tarihinde "Mimarlığın Kamusallığı ve Sosyal Medya" başlığıyla gerçekleşecek söyleşide Büşra Al, Kutlu Bal, Hakan Evkaya ve Murat Sönmez’i konuk ediyor.
Buluşmalar
BAŞLANGIÇ TARİHİ: | 14 Aralık 2021 |
YER: | Zoom, YouTube Kanalı |
DÜZENLEYEN: | Arredamento Mimarlık |
WEB ADRESİ: | |
+ Ajandama Ekle |
Arredamento Mimarlık’ın her ayın 14’ünde farklı isimlerin katılımıyla çevrimiçi düzenlediği “Güncel Mimarlık Tartışmaları: Arredamento ile Ayın 14’ü” dizisi, yeni bölümünde Büşra Al, Kutlu Bal, Hakan Evkaya ve Murat Sönmez’i konuk ediyor. 14 Aralık 2021 tarihinde "Mimarlığın Kamusallığı ve Sosyal Medya" başlığıyla gerçekleşecek söyleşide, mimarı ve mimarlık bilgisini yeniden üreten kamusal araçlar olarak sosyal medya platformlarının ortaya koyduğu potansiyeller ve sorunlar tartışılacak.
Dijital mecralar ile sosyal medyanın sahaya girişi, basılı medyanın icadı kadar geniş ölçekli bir dönüşüme yol açma iddiasını taşıyordu. Önceki yüzyılda sergiler, sözlü tartışmalar ve süreli yayınlar mimarlığı toplumla buluşturan başlıca araçlarken 2000’lerin başlarında sosyal medyanın doğuşuyla birlikte diğer pek çok alanda olduğu gibi mimarlıkta da mesleki üretim pratiği, hiç olmadığı kadar geniş kitlelere ulaştı. Analog mecralar bütünüyle terk edilmediyse de yeni medyanın erişilebilir bilgiyi özgürce üretip tüketmeye imkan veren ortamı, kaçınılmaz olarak mimarlık bilgisinin kamusallaştırma ve tartışma zeminini ciddi bir değişime uğrattı. Ne var ki bu ortamın sunduğu içeriksel güncellik, görünürlük eşitliği ve ifade özgürlüğü paradoksal bir biçimde içeriksizleşmeyi, iletişim ve temsil krizlerini de beraberinde getirdi. Sosyal medya, demokratik bir ortam yaratma vaadine karşın sıklıkla, derinlemesine eleştirilere fırsat vermeyen bir polemik aracına; mimarlığın nesneleri kadar, çokkatmanlı düşünsel süreçlerinin de iki boyuta indirgendiği bir pazarlama alanına dönüştü. Dolayısıyla yeni kamusallıkların üretimi bağlamında bugün artık, sosyal medyayla açılan kapılar kadar kapananları da konuşmak gerekiyor. Etkinliği Zoom üzerinden takip etmek isteyenler için tıklayınız . Etkinlik YouTube üzerinden takip edilebilir, sonrasında kaydı izlenebilir. |