İstanbul Fotoğraf Merkezi, Sergen Şehitoğlu’nun “1“ isimli
fotoğraf sergisine ev sahipliği yapıyor. Şehitoğlu ilk kişisel
sergisi olan “1“de birbirleri ile belli noktalarda kesişen üç oldu
üzerine odaklanıyor: “Dönüm”, “Gelmeden” ve “Yeraltı”
Fotoğraf baskısının alüminyum ve plexiglass arasında, hava almadan
sıkıştırılması tekniği (diasec) kullanılarak hazırlanan sergi için
sanatçı şunları söylüyor:
“‘1’ adı ilk kişisel sergiye yaptığı vurgunun dışında bunun bir başlangıç
olduğunu ve bundan sonraki dönemlerde de bu yolculuğun devam edeceğini söylüyor.
Böylece sergiler sayısal bir kronolojiye oturmuş olacak.
‘Dönüm’, ‘Gelmeden’ ve ‘Yer altı’ kelimeleri ile fotoğrafların anlattıklarına
dair bir ön hazırlık yapılmakla birlikte fotoğraflar hiçbir kelime veya alt
metin ile sınırlandırılmıyor ve dolayısıyla da izleyicilerin algıları serbest
bırakılıyor.
‘Dönüm’, dairesel bir geometrik ifade olmasının yanı sıra
tekrar anlamıyla fotoğraflarda oluşturulmuş bir ritim duygusunu; fotoğrafa bakan
için ise belki de o anda önünde bulunduğu, kendi iç kurgusunda yaratacağı
‘yeni’ fotoğrafın bir dönüm noktası olabileceğini anlatıyor.
‘Gelmeden’, fotoğraflarda hissedilen sanki bir an önceymiş
duygusunu özetlerken, bekleyiş, boşluk ve zaman kavramlarına gönderme
yapıyor.
‘Yeraltı’ ise fotoğrafların oluşum aşamasından kişinin kendi
gizli sığınağına bir bağlantı niteliği taşıyor.
Fotoğraflar birbirine bağlı ama aynı zamanda da birbirinden bağımsız; bir
bütüne ait olmayan ama birbirini tamamlayan; kesin ifadeler taşımayan, anlatmak
istediğini söylemeyen ama hissettiren; renk, ritim ve grafik öğelerini kullanan,
insandan çok yalnızlığa yer veren ve her fotoğrafta bakana da yer açan bir
anlayışla oluşturuldu. Böyle bir hissiyatla oluşturulan serginin
belki de tek amacı, önünde durana sadece gördüğü şeyi anlatmak, belki de herkese
farklı, ama bakana bir şeyler söylemek: Fotoğraf şu an senin baktığın,
anlatmak istediği senin anladığın, hissetmeni istediği tek şey var;
hissettiğin.” Sergen
Şehitoğlu
1980 yılında İstanbul’da doğdu. Saint – Joseph Fransız Lisesi’nin ardından,
Y.T.Ü Makina Mühendisliği’ni bitirdi.
2005 yılında Zenit marka analog
makina ile başlayan fotoğraf ilgisi, 2006 yılında İFSAK’da aldığı fotoğraf
eğitimi ile daha ciddi bir boyuta ulaştı. Bu temel eğitimin ardından
İlkan Özdağ ile aile konulu fotoğraf sergisi çalışması,
Orhan Cem Çetin ile “su’ya dair “ adlı fotoğraf ve
enstalasyon çalışması, Sebla Selin Ok ile stüdyo fotoğrafçılığı
eğitimi, Murat Germen ile mimari fotoğraf
eğitimi, Ahmet Polat ve Landon Nordeman ile
portfolyo değerlendirme çalışmalarına katıldı. Halen profesyonel olarak mimari
fotoğraf çekimleri yapmaya devam ediyor.
|