1994 yılında modern taş çağını başlatarak, Japonya’dan
Ekvator’a, Güney Afrika’dan Litvanya’ya, ABD’den Avustralya’ya pek çok
ülkede ve Türkiye’de büyük bir pazar payı elde eden Pietra Kaikos, kuruluş
felsefesine sadık kalarak sadece Türkiye’deki hammaddeyle çalışıyor ve işlenmiş
ürün ihraç ederek ülkeyi katma değer kaybına karşı ilkeli bir biçimde koruyor.
Doğal yaşama dönüşün hızla yükseldiği günümüzde, taşı büyük bir ustalık ve
zarafetle işleyerek bugünün yaşam biçimiyle buluşturan Pietra Kaikos,
Bergama’nın M.Ö. 3000’lere uzanan uygarlık tarihindeki Bakırçay nehrinin antik
adını taşıyor. Kimliğini ise Menderes nehrinin yaşamın sonsuz döngüsünü yansıtan
kıvrımlarından yola çıkarak meander motifiyle simgeliyor.
Pietra Kaikos’un, taşın metropollere uzanan görkemli yolculuğunu başlattığı
söylenebilir. Yaratıcı yaklaşımlarıyla mimariden bahçe peyzajına, el yapımı
küvetlerden lavabolara, şömine kaplamalardan çeşitli aksesuarlara kadar açılan
çok geniş ürün yelpazesinde Pietra Kaikos, taşı heykelsi duvarlara ve resimsel
yer döşemelerine dönüştürüyor. Oluşumunu binlerce yıllık bir süreçte tamamlayan
doğal taşa çağdaş ve estetik tasarımlarıyla yepyeni kimlikler kazandırıyor.
Özgün mekanlara renk ve hareket getirirken, değişen “zaman”ı mimariye
yansıtarak, betonun tekdüze egemenliğine son veriyor. Tasarımlarında 8 ayrı
rengin kullanıldığı Pietra Kaikos taşları yankıyı önlediği gibi, mekânın sesinin
dışarı çıkmasını da engelliyor. Isı yalıtımında ise doğal bir ürün olarak görev
alıyor.
Pietra Kaikos, kullandığı bütün hammaddeleri Türkiye’nin farklı yerlerindeki
ocaklardan temin ediyor. Sivas’tan Çankırı’ya, Marmara Adası’ndan Antalya’ya
kadar pek çok yöreden temin ettiği doğal taşları İzmir-Bergama’daki fabrikasında
işliyor. Çünkü şirketin kuruluş felsefesi, sadece Türkiye’deki hammaddeyle
çalışmak ve tasarım ağırlıklı ürünlere yoğunlaşmak. Şirketin ana prensibi
tasarımla katma değer yaratmak ve doğal taşta bugüne değin yapılamamış olanı
yapmak.
Bu prensipten hareketle Pietra Kaikos kurulduğu günden itibaren işlenmemiş
hiçbir ürün ihraç etmemiş ve sadece bilgi tasarım ağırlıklı ürün gamı ile üst
beğeni grubunu hedeflemiş. Bunun sonucunda, bugün 49 ülkede en üst segmentteki
showroom’larda yer alıyor ve pazardaki yerini her geçen gün biraz daha
sağlamlaştırıyor. Aynı şekilde, ülkemizde de 50’ye varan satış noktası ile
bulundukları illerin en prestijli yerlerindeki showroom’larında temsil ediliyor.
|