628 Milyon TL Toprağa Gömüldü
Yapımına 1976 yılında başlanan ve bugüne kadar 22 hükümet eskiten Ayaş Tüneli, kaderine terk edilmiş durumda çürümeye bırakıldı. Türkiye’de hızlı tren tartışmalarının yaşandığı şu günlerde, Ayaş Tüneli projesi hayata geçirilmiş olsaydı, Ankara-İstanbul arası mesafe 146 kilometre kısalacak ve yaklaşık 2 saate inecekti.
Yapımına 1976 yılında başlanan ve bugüne kadar 22
hükümet eskiten Ayaş Tüneli, kaderine terk edilmiş durumda
çürümeye bırakıldı. Türkiye’de hızlı tren tartışmalarının yaşandığı şu günlerde,
Ayaş Tüneli projesi hayata geçirilmiş olsaydı, Ankara-İstanbul
arası mesafe 146 kilometre kısalacak ve yaklaşık 2 saate inecekti. |
-
-İnsanlar,kendilerine en uygun idare biçimlerini kendi elleri ile tayin ederler!!!İkinci bir batı TRAKYALI (M.K ATATÜRK) Sizleri kurtarmaya bir daha gelmeyecektir...Hepiniz onun devrimlerine ihanet ettiniz...trakya bu ülkenin 40'ta,1'i....bakın bakalım trakya kimlere oy veriyor...Ayaş tüneli ne ki???Antalya'ya tren yok...bir çok ilimiz tren yoksunu...Ancak şunu da söyleyeyim; Nallıhan üzerinden, bağlantı kesinlikle yanlış bir PARKUR idi... Bunu her kesim ile tartışabilirim... Amaç sadece istanbul-ankara olmamalı, şu anki parkur düzenlemesi mantıklıdır... çünkü diğer büyük iller ile çatallama yapma açısından gayet akılcıdır. örneğin:istanbul-eskişehir-konya yolcuları tek bir tren'e binmiş olacaklardır...Nallıhan üstü parkurda; eskişehir ve konya yolcusu olmayacaktı...neyse efendim..temel sorun 'ORTAK SORUN'(!) YANITLA
-
Türkiyenin bir mühendislik ayıbı olan bu ayaş tünelinin madem %75 i tamamlanmış neden geri kalanı tamamlanmıyor yetkililere sormak lazım onları da dinlemek lazım bunun için ben az önce bilgi edinme yasası gereği ulaştırma bakanlığından sordum gelecek cevabı merak ediyorum. Türkiyedeki kamplaşma hastalığı ülkemize zarar vermektedir. Cumhuriyetin ilk yıllarında inönü hükümetlerinde demiryollarına büyük önem verilmiş hatta o dönemde Nuri Demirağ tarafından başlatılan uçak yapımı, düşmanlığa varan tavırla yok edilecek kadar. Daha sonra gelen Menderes Hükümetlerinde ise demiryolları unutulmuş karayollarına büyük önem verilmiş. Demiryolları nerdeyse komünistlikle eşdeğer görülmüş nasıl bir ilgi kurulduysa. Konya -Ankara hattı demiryoluna çok uygun olmasına ragmen konya şehrinin cezası dolayısıyla yapılmadığı tevatür olmuştu. Erdoğan hükümetlerinde ise bölünmüş yol uygulaması ve hızlı tren uygulaması hatalarıyla takdir edilmesi gereken çalışma. Türkiyede yıllarca uygulanan beyinleri kamplara bölme, uzlaşmama, karşısındakinin fikri doğruysa da mevzi kaybetmeme adına reddetme, basit bir sivil toplum örgütünde bile fikirlere göre değil kişilere göre şekillenme, herhangi bir kurumda yerel yönetimde her şeyin başa gelen kişinin iki dudağı arasında olması gibi olumsuzlukları süreç içinde gidermemiz gerekmektedir. YANITLA
-
AYAŞ Tünelinin olduğu güzergahı terk etme kararı Cumhuriyet'in yüzkarası DSP-MHP-ANAP Koalisyon hükümeti tarafından verilmiştir ve zamanın bakanı olan çok sayın oktay vural tarafından uygulanmıştır. AK Parti seçimi kazanınca bu iş de pişmiş olarak kucağına düşmüştür ve ihaleleri hazırlandığı ya da yapıldığı için geriye dönememiştir. Seçimi kazanmalarından bir süre sonra tünelin olduğu bölgeden seçilmiş bir AK Parti milletvekilini tebrik ederken bu tünelden bahsettim ve neler yapılabileceğini ana hatları ile anlattım. Ama nafile çıt çıkmadı. Ben de BABA'ya mal olmuş bir projeye daha fazla para yatırmak istemediklerini düşünerek bu ana kadar susmayı tercih ettim. Bu yazının buradan bizlere kadar ulaştırılması için emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler...... Ayaş Tüneli için neler yapılabilir: 1- Yapılan tünelden geçen YHT'nin İstanbul'a kadar gitmesi şart değil. Nallıhan'a kadar yaparsınız ve Beypazarı ile Nallıhan'ı Ankara'nın birer semti haline getiriverirsiniz olur biter. Tabii MHP'nin kalesi konumundaki Beypazarı'na böyle bir yatırım yapmayı menfaatlerinize uygun bulursanız. - Hattı Nallıhan'a kadar inşa ederek üzerinde normal tren ya da banliyö treni çalıştırabilirsiniz. Nallıhan ve Beypazarı karayolunda ağır yük taşımacılığı yapılmaktadır. En azından madenler bu yoldan taşınabilir. - Tünel mevcut haliyle YHT için elverişsizdir çünkü kurplar güncel en yüksek hız kriterine (300 km/sa. civarında) uygun değildir. Türkiye TEM Otoyolundaki Bolu Dağı tünelinde yaptığı işlemi bir daha burada yaparak kurpları düzeltmekten aciz değildir. Hem bu sebepten hem de hattın üzerinde yapılması gereken YHT Bolu Dağı tünelinin maliyeti sebebinden AYAŞ TÜNELİ'nin kaderine terk edilmesi gerekir diye çeşitli sayı oyunlarıyla hükümete sürekli yanlış bilgi verilmiş ve kasten yönetim aldatılmıştır. YANITLA
-
gerçekten ne siyasi ne de maddi bir şey yapmayan akp bunun için su bile dökmez.. YANITLA