Banyoyu yeniden tanımlayan, banyo algısını değiştiren ve tasarımla
farklılaşan uluslararası bir marka olmayı hedefleyen VitrA,
çağa damgasını vuran tasarım kültürünü, özgün ve yaratıcı uygulamalarla
banyodaki her ayrıntıya yansıtıyor. Türk banyo ve seramik
kültürünü, değerlerini, günümüzün modern ve çağdaş yaşam standartlarına
dönüştürürken, ürün tasarımının ötesinde mekan
tasarımına da odaklanıyor. Bu hedef doğrultusunda banyoları
konforlu, son teknolojilerin kullanıldığı, ayrıcalıklı yaşam alanlarına
dönüştürüyor. VitrA, markasının yetkinliğini, karo seramik ürün grubuyla, banyo
mekanının da dışına taşıyor.
Tasarım, yalnızca estetikle ilgili bir
kavram olarak yorumlanabilir. VitrA’ya göre, iyi bir tasarım inovasyon içermeli,
müşterinin farkında olmadığı ek fonksiyonlarla zenginleştirilmiş bir üründe
hayat bulmalı. Ar-Ge ile bütünleşmeli, teknolojiden yararlanmalı, bilgi
birikimine dayanmalı. Özgün, net ve yalın olmalı, yeni ve akıllı (fonksiyonel ve
ergonomik) teknolojiler içermeli, bütünsel ürün konseptine sahip olmalı.
Günümüzde artık, yalnız şirketlere değil, marka ve ürünlere, dolayısıyla
da tasarıma yön veren çok önemli bir kavram daha var: Sürdürülebilirlik... 80’li
yıllardan itibaren bu alanda çalışmalar yapan VitrA, yalnız tasarruflu ürünler
geliştirmekle kalmıyor, hammaddenin bilinçli kullanımını ve doğaya geri
dönüşümünü sağlayan teknoloji yatırımlarıyla, doğal kaynakları koruma
sorumluluğunu üretim aşamasından itibaren başlatıyor. Yönetirken de doğal
kaynaklara sahip çıkıyor, çıkılmasını talep ediyor. VitrA’nın kurumsal
sorumluluğunun görsel bir yansıması olan Blue Life konsepti, markanın üretir,
tasarlar ve yönetirken kaynakları koruma görevini üstlendiğini ifade
ediyor. Tasarımın ortaya çıkmasından iş sonuçlarına
dönüştürülmesine kadar geçen süreçte, her yıl ortalama 3 milyon Euro yatırım
yapan VitrA; Ross Lovegrove, Matteo Thun, Dima Loginoff, Defne Koz, İnci Mutlu
gibi uluslararası başarılara imza atmış tasarımcılarla çalışıyor. Dünyanın önde
gelen mimarlık ve tasarım ofislerinin yanı sıra kendi bünyesindeki tasarım
ekibinin katkılarıyla, farklı ihtiyaçlara yönelik ürünler yaratıyor. VitrA’nın
tasarımla farklılaşma vizyonu, Red Dot, Good Design, Walpaper, EDIDA gibi
dünyaca ünlü pek çok tasarım ödülüyle de taçlanıyor.
|