Banyoyu yeniden tanımlayan, banyo algısını değiştiren ve tasarımla
farklılaşan uluslararası bir marka olmayı hedefleyen VitrA,
çağa damgasını vuran tasarım kültürünü, özgün ve yaratıcı uygulamalarla
banyodaki her ayrıntıya yansıtıyor. Türk banyo ve seramik
kültürünü, değerlerini, günümüzün modern ve çağdaş yaşam standartlarına
dönüştürürken, ürün tasarımının ötesinde mekantasarımına da odaklanıyor. Bu hedef doğrultusunda banyoları
konforlu, son teknolojilerin kullanıldığı, ayrıcalıklı yaşam alanlarına
dönüştürüyor. VitrA, markasının yetkinliğini, karo seramik ürün grubuyla, banyo
mekanının da dışına taşıyor.
Tasarım, yalnızca estetikle ilgili bir
kavram olarak yorumlanabilir. VitrA’ya göre, iyi bir tasarım inovasyon içermeli,
müşterinin farkında olmadığı ek fonksiyonlarla zenginleştirilmiş bir üründe
hayat bulmalı. Ar-Ge ile bütünleşmeli, teknolojiden yararlanmalı, bilgi
birikimine dayanmalı. Özgün, net ve yalın olmalı, yeni ve akıllı (fonksiyonel ve
ergonomik) teknolojiler içermeli, bütünsel ürün konseptine sahip olmalı.
Günümüzde artık, yalnız şirketlere değil, marka ve ürünlere, dolayısıyla
da tasarıma yön veren çok önemli bir kavram daha var: Sürdürülebilirlik... 80’li
yıllardan itibaren bu alanda çalışmalar yapan VitrA, yalnız tasarruflu ürünler
geliştirmekle kalmıyor, hammaddenin bilinçli kullanımını ve doğaya geri
dönüşümünü sağlayan teknoloji yatırımlarıyla, doğal kaynakları koruma
sorumluluğunu üretim aşamasından itibaren başlatıyor. Yönetirken de doğal
kaynaklara sahip çıkıyor, çıkılmasını talep ediyor. VitrA’nın kurumsal
sorumluluğunun görsel bir yansıması olan Blue Life konsepti, markanın üretir,
tasarlar ve yönetirken kaynakları koruma görevini üstlendiğini ifade
ediyor.
Tasarımın ortaya çıkmasından iş sonuçlarına
dönüştürülmesine kadar geçen süreçte, her yıl ortalama 3 milyon Euro yatırım
yapan VitrA; Ross Lovegrove, Matteo Thun, Dima Loginoff, Defne Koz, İnci Mutlu
gibi uluslararası başarılara imza atmış tasarımcılarla çalışıyor. Dünyanın önde
gelen mimarlık ve tasarım ofislerinin yanı sıra kendi bünyesindeki tasarım
ekibinin katkılarıyla, farklı ihtiyaçlara yönelik ürünler yaratıyor. VitrA’nın
tasarımla farklılaşma vizyonu, Red Dot, Good Design, Walpaper, EDIDA gibi
dünyaca ünlü pek çok tasarım ödülüyle de taçlanıyor.
Dünyaca ünlü tasarımcılardan Defne Koz’un VitrA için hazırladığı yeni karo
seramik koleksiyonu 4D ise modern yaşamın 3 boyutlu dünyasından ilham alarak,
karoya yeni bir tarz kazandırıyor. Flu dokuların, renklerin ve geometrik
şekillerin hakim olduğu koleksiyon, özgün malzemesi ve üretim tekniğiyle
farklılaşıyor. Mekanları yeniden yorumlayan VitrA 4D Defne Koz, uygulandığı
yüzeye hareket katıyor, derinlik etkisi yaratıyor. Koleksiyondaki 3 serinin
desen ve tema çeşitliliği, sınırsız kombinasyon özgürlüğü sunuyor.
Defne
Koz imzalı koleksiyonun ilk serisindeki dalga formlu karolar mekana farklı bir
hareket katıyor. Rölyeflerle uyumlu kırmızı ve koyu mavi degrade cam karolar,
mimari vurguyu güçlendiriyor. İkinci seride yer alan altıgen formlu karolar,
bordür ve dekora ihtiyaç duyulmadan, farklı tema ve tasarımlar yaratma özgürlüğü
sunuyor. Koleksiyondaki son seride ise beşgen formlar dikkat çekiyor. Koyu
mavi ve turkuvaz karolarda yer alan desenlerin gölgeli baskıyla artırılan 4.
boyut hissi ve tasarımdaki çizgisel üslup, geleneksel İznik Çinileri’ne modern
bir yorum katıyor.
Defne Koz, karo seramik
koleksiyonu 4D’nin tasarım sürecini şöyle anlatıyor; “Üç boyuta bir yenisini
daha eklemeye çalıştık, bu da zaman aldı. Seramik, iki boyutlu ve zor bir
malzeme, biz bu malzemeye hayat katmaya çalıştık, sonuç olarak baktığınızda size
yaşadığınızı hissettiren karolar ortaya çıktı. 4D, zamanın ve mekanın bu
karolarla buluşması sonucunda ortaya çıkmış bir koleksiyon”.
4D, Defne
Koz’un VitrA Karo için tasarladığı 5. koleksiyon. Daha önce VitrA için banyo ve
karo koleksiyonları yaratan Defne Koz’un imzasını taşıyan İznik Koleksiyonu,
2006 yılında kalitenin üstün ve öncü tasarımla birleştiği ürünlere verilen Red
Dot ödülünü aldı. İnovatif, sürdürülebilir ve tasarım odaklı seçenekler sunma
vizyonuyla hareket eden VitrA Karo’nun Pompei serisi 2009 yılında, Vegas serisi
de 2010 yılında Red Dot ödülüne layık görüldü.