Avusturya'da 35 yıl önce kurulan yapı marketi bauMax, geçen
yıl girdiği Türkiye pazarındaki üçüncü mağazasını, Samsun ve
İzmit'in ardından İzmir'de
açtı. Bornova'da, 15 bin metrekarelik satış alanıyla
Ege'nin en büyük yapı marketi olma özelliğini taşıyan bauMax
İzmir, Türkiye'de uzun vadede 30 markete ulaşmayı hedefliyor. Mağazanın
açılışı dolayısıyla düzenlenen toplantıda bir konuşma yapan bauMax AG Yönetim
Kurulu Başkanı Martin Essl, şirket hakkında bilgi verdi,
Türkiye pazarını değerlendirdi. Essl, Türkiye'deki ilk mağazalarını bir yıl
önce Samsun'da açtıklarını kaydederek, şunları
söyledi: ''Türkiye için çok heyecanlıyız.
Türkiye'den çok umutluyuz. Burada çok hızlı büyüyoruz ve büyümeye de devam
edeceğiz. Türkiye bizim için çok etkileyici ve büyük bir ülke. Yeni açtığımız
her market için 50 milyon liralık yatırım gerçekleştiriyoruz. 10 yıl içinde
Türkiye'de minimum 30 markete erişmeyi planlıyoruz. 2023 yılı sonuna kadar
Türkiye'de iyice büyümeyi, Anadolu da dahil olmak üzere 50 markete ulaşmayı
hedefliyoruz.'' Önümüzdeki aylarda
Bodrum ve Ankara'da, 2012'de
İstanbul'da mağaza açarak büyümeye devam edeceklerini belirten
Essl, önümüzdeki dönemde İzmir'deki mağaza sayını artıracaklarını
bildirdi. Essl, Türkiye'yi parlayan yıldız bir ülke olarak niteleyerek,
Türkiye pazarına girmeden önce 5 yıl ön hazırlık yaparak Türkiye'yi
araştırdıklarını, Türkiye'de en fazla ürünü, en iyi fiyat ve en iyi hizmetle
sunmak istediklerini söyledi. Yerel firmalardan da alım yaptıklarını, bu
ürünleri faaliyette bulundukları diğer ülkelerdeki mağazalarında sattıklarını
dile getiren Essl, böylece tedarikçilerinin de büyümesine olanak tanıyıp hep
beraber büyüdüklerini kaydetti. Essl, ''Türkiye'deki amacımız, en tercih edilen
yapı marketi olmak ve böyle de kalmak'' dedi.
Essl, gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Pazara niçin büyük
şehirlerden değil de küçük şehirlerden başladıklarının sorulması üzerine Essl,
şu yanıtı verdi: ''Zaten stratejimiz en büyük
şehirden girmek değil. Küçük şehirlerde çok daha fazla şey öğreniyor,
tecrübelerimizi oralarda kullanıyoruz. Bir bebek dünyaya geldiğinde koşması
başta zor olur. Türkiye de bizim küçük bir bebek ve hep beraber onun büyümesini
izliyor olacağız.'' BauMax Türkiye Genel Müdürü
İbrahim Ayan da ''Hep ucuz, en ucuz'' sloganıyla tüm bauMax
marketlerinde 30 bin üründe sürekli en ucuz fiyat garantisi verdiklerini ve
İzmir mağazalarında 150 kişilik bir ekiple müşterilere kusursuz hizmet sunmak
için hazır olduklarını belirtti. Türkiye'de ''fiyat lideri'' olarak
kendisini konumlandıran bauMax'ın, ''Fiyat Kontrol Timi''nin müşterilerine
sürekli en ucuz fiyatı sunabilmek için çalıştığını anlatan Ayan, bir üründe daha
ucuza bir fiyat bulunduğunda, ürünü fiyatından yüzde 15 daha ucuza verdiklerini
söyledi.
|