Yapı Marketi bauMax'ın 2023 Hedefi de 50 Market



Avusturya'da 35 yıl önce kurulan yapı marketi bauMax, geçen yıl girdiği Türkiye pazarındaki üçüncü mağazasını, Samsun ve İzmit'in ardından İzmir'de açtı. Bornova'da, 15 bin metrekarelik satış alanıyla Ege'nin en büyük yapı marketi olma özelliğini taşıyan bauMax İzmir, Türkiye'de uzun vadede 30 markete ulaşmayı hedefliyor. Mağazanın açılışı dolayısıyla düzenlenen toplantıda bir konuşma yapan bauMax AG Yönetim Kurulu Başkanı Martin Essl, şirket hakkında bilgi verdi, Türkiye pazarını değerlendirdi. Essl, Türkiye'deki ilk mağazalarını bir yıl önce Samsun'da açtıklarını kaydederek, şunları söyledi:
    
''Türkiye için çok heyecanlıyız. Türkiye'den çok umutluyuz. Burada çok hızlı büyüyoruz ve büyümeye de devam edeceğiz. Türkiye bizim için çok etkileyici ve büyük bir ülke. Yeni açtığımız her market için 50 milyon liralık yatırım gerçekleştiriyoruz. 10 yıl içinde Türkiye'de minimum 30 markete erişmeyi planlıyoruz. 2023 yılı sonuna kadar Türkiye'de iyice büyümeyi, Anadolu da dahil olmak üzere 50 markete ulaşmayı hedefliyoruz.''
    
Önümüzdeki aylarda Bodrum ve Ankara'da, 2012'de İstanbul'da mağaza açarak büyümeye devam edeceklerini belirten Essl, önümüzdeki dönemde İzmir'deki mağaza sayını artıracaklarını bildirdi. Essl, Türkiye'yi parlayan yıldız bir ülke olarak niteleyerek, Türkiye pazarına girmeden önce 5 yıl ön hazırlık yaparak Türkiye'yi araştırdıklarını, Türkiye'de en fazla ürünü, en iyi fiyat ve en iyi hizmetle sunmak istediklerini söyledi. Yerel firmalardan da alım yaptıklarını, bu ürünleri faaliyette bulundukları diğer ülkelerdeki mağazalarında sattıklarını dile getiren Essl, böylece tedarikçilerinin de büyümesine olanak tanıyıp hep beraber büyüdüklerini kaydetti. Essl, ''Türkiye'deki amacımız, en tercih edilen yapı marketi olmak ve böyle de kalmak'' dedi.
    
Essl, gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Pazara niçin büyük şehirlerden değil de küçük şehirlerden başladıklarının sorulması üzerine Essl, şu yanıtı verdi:
    
''Zaten stratejimiz en büyük şehirden girmek değil. Küçük şehirlerde çok daha fazla şey öğreniyor, tecrübelerimizi oralarda kullanıyoruz. Bir bebek dünyaya geldiğinde koşması başta zor olur. Türkiye de bizim küçük bir bebek ve hep beraber onun büyümesini izliyor olacağız.''
    
BauMax Türkiye Genel Müdürü İbrahim Ayan da ''Hep ucuz, en ucuz'' sloganıyla tüm bauMax marketlerinde 30 bin üründe sürekli en ucuz fiyat garantisi verdiklerini ve İzmir mağazalarında 150 kişilik bir ekiple müşterilere kusursuz hizmet sunmak için hazır olduklarını belirtti. Türkiye'de ''fiyat lideri'' olarak kendisini konumlandıran bauMax'ın, ''Fiyat Kontrol Timi''nin müşterilerine sürekli en ucuz fiyatı sunabilmek için çalıştığını anlatan Ayan, bir üründe daha ucuza bir fiyat bulunduğunda, ürünü fiyatından yüzde 15 daha ucuza verdiklerini söyledi.